سه‌شنبه 1 خرداد 1403

احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ایام شهادت حضرت زهرا (س) زمان رونق گرفتن مجالس عزاداری خانگی و زنانه است. مجالسی که برخلاف گذشته در طول ایام سال کمتر رونق دارد و بیشتر در مناسبت‌ها شاهد برگزار آن هستیم. روضه‌های خانگی آثار تربیتی فراوانی دارد که در این خصوص احمد چینی پیرغلام آستان اهل بیت (ع) توضیحاتی ارائه کرده است.

روضه خانگی فاطمیه پدرم را همچنان ادامه داده‌ام

احمد چینی با اشاره به اینکه منزل ما اول هر ماه روضه خانگی بود و حجت‌الاسلام منزل‌الاجداد به خانه ما می‌آمد و حدود یک ربع روضه می‌خواند، اظهار داشت: من از این مجالس رشد کردم. یکی دیگر از مجالسی که در منزل ما بود، مجلس روضه فاطمیه بود که پدرم ایجاد کرد و بعد از پدرم نیز من این رسم را در منزل ادامه می‌دهم. روضه خانگی برکت بسیاری دارد.

مداح و بانی روضه‌های خانگی اخلاص بیشتری دارند

وی که با ماهنامه «خیمه» گفت‌وگو کرده است، افزود: من در گذشته روضه خانگی بسیار می‌رفتم، اما از زمانی که منزلم را از امامزاده یحیی تغییر دادم و دیگر نتوانستم پشت موتور بنشینم، کمتر روضه خانگی می‌روم، ولی الان مجالسی دارم که حدود 50 سال است، یعنی از قبل ازدواجم، در آن‌ها می‌خوانم. روضه خانگی برکت بسیاری دارد، زیرا اخلاص دارد و مداح و بانی در آن مخلصانه می‌خوانند.

مداحان در خانه خود هم روضه بگیرند

این پیرغلام آستان اهل بیت (ع) گفت: یک توصیه هم به همه مداحان، منبری‌ها و همه مردم مذهبی و ولایی دارم که غیر از اینکه در جلسات هیأت‌ها شرکت می‌کنید، مجالس روضه را در خانه خود راه بیندازید تا قال‌الصادق و قال‌الباقر و السلام علیک یا اباعبدالله در خانه‌تان بیان شود. نشانه برکت آن هم این است که در حدیث کساء داریم امیرالمومنین (ع) از پیامبر (ص) سوال می‌کند اجتماع ما در اینجا چه فایده‌ای دارد؟ ایشان می‌فرماید: در هیچ مجلسی نیست که ذکر ما اهل بیت (ع) شود، مگر اینکه خدا رحمتش را به آن نازل کند و فرشتگان حضور پیدا می‌کنند.

روضه خانگی مشکلات دنیوی و اخروی را برطرف می‌کند

وی افزود: در بخش دیگر ایشان می‌فرماید: هر دردی داشته باشند، درمان می‌شود و هر گره‌ای داشته باشند، برطرف می‌شود. بنابراین اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم، زیرا مشکلات دنیوی و اخروی را برطرف می‌کند.

باید روضه خانگی برپا کرد تا آفات این روزها رفع شود

چینی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمود: «مَثَل اهل بیت من در میان شما مانند کشتی حضرت نوح است» ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: «به درستی که حسین (ع) مصباح هدایت و کشتی نجات است» ما باید این کشتی نجات را در این دوره و زمانه که آفات زیاد است تا جوانان را منحرف کنند، به خانه‌ها بیاوریم و این با کرونا منافاتی ندارد و می‌توان با حضور یک روضه خوان و جمع محدود خانواده روضه را برپا کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

هیات های خانگی

فاطمیه شهادت حضرت زهرا ماهنامه خیمه احمد چینی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم 2
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم 3
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم 4
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم 5
احمد چینی: اگر به دنبال دنیا و آخرت هستیم، باید روضه خانگی را احیا کنیم 6