دوشنبه 23 مهر 1403

اخبار و آمار تکان‌دهنده از مسمومیت‌های اخیر در کشور | پشت‌پرده این مسمومیت‌ها چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اخبار و آمار تکان‌دهنده از مسمومیت‌های اخیر در کشور | پشت‌پرده این مسمومیت‌ها چیست؟

موج انواع مسمومیت‌ها در شهرها و استان‌های مختلف رو به افزایش است.

مسمومیت در روزهای اخیر، به شکل‌های مختلف در بیشتر شهرهای ایران افزایش یافته است. موج انواع مسمومیت در شهرها و استان‌های مختلف رو به افزایش است. مسمومیت از مواد اعتیادآور، مسمومیت جنایی تا آلودگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی‌های دارویی و غیره را شامل می‌شود. مسمومیت مشروبات الکلی تقلبی در چند شهر کشور گزارش شده است و تاکنون افراد بسیاری بر اثر مسمومیت مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند؛ عده‌ای نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

تا امروز، مسمومیت با الکل متانول و مشروبات الکلی در کرج، سردشت، یاسوج و چند شهر استان تهران، البرز و هرمزگان گزارش شده است. شبکه تحقیقاتی مسمومیت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

مسمومیت مشروبات الکلی تقلبی در هرمزگان

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مسمومان با الکل متانول در هرمزگان به 30 نفر در شهرستان‌های حاجی‌آباد و بندرعباس افزایش یافت.

محمود حسین پور افزود: تاکنون 23 نفر در شهرستان حاجی آباد و هفت نفر در شهرستان بندرعباس با علایم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی گفت: افزاد مسوم شده در محدوده سنی 14 تا 68 سال هستند و 22 نفر با دریافت درمان ترخیص و هشت نفر بستری هستند که دو نفر بدحال بوده و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند.

حسین پور افزود: دردهای شکمی، سردرد، تاری دید، تهوع، استفراغ و در مواردی هم تب از علایم مسمومیت با الکل متانول است.

وی گفت: افرادی که دارای این علایم هستند باید به سرعت به مراکز درمانی منتقل شوند تا از دیالیز و نابینایی و مرگ جلوگیری شود.

این مسمومیت ها از چهارشنبه شب، اول تیرماه در حاجی آباد آغاز شد.

مسمومیت الکلی به سردشت رسید

سرپرست بیمارستان امام خمینی شهرستان سردشت اعلام کرد: حوالی ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 31 خرداد ماه تعداد 5 نفر از شهروندان سردشت با علایم مسمومیت با الکل به بیمارستان انتقال که پس از ویزیت و مشاوره توسط متخصص و انجام اقدام درمانی لازم با توجه به وخامت شرایط جسمانی مصدومان، تعداد 3 نفر در بخش ویژه و دو نفر دربخش عادی بستری و تحت نظر درمانی می‌باشند.

تعدادی از این افراد در بخش دیالیز، آی سی یو و بخش تحت نظر پزشک معالج می‌باشند و حال عمومی آنها نامساعد گزارش شده است.

مسمومیت مشروبات الکلی در بهارستان

رئیس بیمارستان بهارستان از مسمومیت یک نفر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد.

مولایی در گفتگو با خبرنگار مهر در پی انتشار خبری با مضمون مسمومیت پنج نفر به‌خاطر استفاده از مشروبات الکلی قلابی در گلستان اظهار داشت: طی چند روز گذشته فقط یک نفر به‌خاطر استفاده از مشروبات الکلی تقلبی و متادون به بیمارستان بهارستان منتقل شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از دو روز تلاش کادر درمان خوشبختانه حال عمومی او خوب است، افزود: فکر می‌کنم با رفع شدن کامل مسمومیت، فردا بیمار مورد نظر از بیمارستان مرخص می‌شود.

رئیس بیمارستان بهارستان در پاسخ به این پرسش که به ادعای برخی پنج بیماری که در گزارش رسانه‌های محلی به آن اشاره شده به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند، اینگونه پاسخ داد: فعلاً این خبر تا بررسی و استعلام از بیمارستان لقمان مورد تأیید ما نیست.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اخبار و آمار تکان‌دهنده از مسمومیت‌های اخیر در کشور | پشت‌پرده این مسمومیت‌ها چیست؟ 2