پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اختصاص اعتبار به مدارس دخترانه استان زنجان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اختصاص اعتبار به مدارس دخترانه استان زنجان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از اختصاص اعتبارات و کمک‌هایی برای تکمیل، بازسازی و تجهیز (تهیه تبلت برای بازماندگان از تحصیل) مدارس دخترانه استان زنجان خبر داد.

انسیه خزعلی ظهر امروز (27 آبان‌ماه) در دیدار با بانوان فعال استان زنجان که در فرهنگ‌سرای زندگی در پارک بانوان استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان زنجانی بسیار خون‌گرم، فعال، توانمند، کارآفرین بوده و در همه عرصه‌ها حاضر هستند که امید است با همکاری و هم‌افزایی مستمر با آنان حرکت‌های خوبی را برای زنان و خانواده آغاز شود.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های جهادی، تشکل‌های مختلف مردم‌نهاد و مذهبی، پشتوانه و سرمایه اصلی ما هستند، سرمایه‌های مادی و مالی نمی‌توانند به اندازه سرمایه‌های فکری، انگیزه‌ها، ایمان به کار، حرکت‌زا باشد، افزود: گزارش‌های ارائه شده از فعالیت‌های زنان از جنبه‌های مختلف حرکت زنان در صیانت از خانواه و تحولاتی که در جامعه در حال وقوع بوده که طبیعتا آسیب‌ها، تغییرات و کنش‌ها و واکنش‌هایی به سبب آن ایجاد خواهد شد، بنابراین باید برای آن برنامه‌ریزی و تدبیر مناسبی اندیشید.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه‌های فرزندآوری و فرزندپروری از لحاظ کمی و کیفی و اینکه جمعیت و نیروی انسانی خوب و قوی داشته باشیم باید در این جنبه‌ها برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: در معاونت زنان و خانواده برنامه جامعی طراحی شده که به رفع یا کاهش آسیب‌ها و مشکلات زنان می‌پردازد و نیازمند حرکت جهادی و هم‌دلی و همسو بودن همه نهادها است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید برای رفع آسیب‌هایی مانند طلاق، کاهش ازدواج، فرزندآوری اعتیاد و فساد تلاش کنیم، زیرا یک آسیب هم زیاد است، گفت: زنان در حوزه کارآفرینی روستایی و صنایع‌دستی، کارهای جمعی و مشاغل خانگی فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و اعتبارات خوبی را به طور خاص برای تسهیلات زنان زنجانی گرفته‌ایم.

خزعلی از اختصاص اعتبارات و کمک‌هایی برای تکمیل، بازسازی و تجهیز (تهیه تبلت برای بازماندگان از تحصیل) مدارس دخترانه استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: صندوق‌های خرد روستایی تا جایی که استان ظرفیت دارد، گسترش پیدا خواهد کرد و محدودیتی در بخش کشاورزی وجود ندارد و سعی می‌کنیم از توانمندی بانوان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر حمایت خاص از نخبگان علمی زنان و تسریع در رفع سریع مشکلات آنان، افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار در سطح کشور رو به افزایش بوده که یک بخش آن به دلیل بالا رفتن سن ازدواج بوده که نیازمند توجه جدی است.

این مسئول با اشاره به اختصاص وام برای زوجین دهه 60 به خصوص برای زوجین روستایی، افزود: بازارچه‌های محلی، مرزی، نمایشگاه‌های دائمی و تدارک مسئله صادرات برای محصولات تولیدی زنان که در بسیاری از استان‌ها خواستار آن هستند، باید عملیاتی شود؛ امید است در برنامه جامعی که تدارک دیده شده، بخش عمده آن به مقوله کارآفرینی به خصوص کسب و کار پایدار با نگاه خانواده و محور بودن و نگاه به وضعیتی که زنان در خانواده دارند، تحقق پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از دغدغه خانم‌ها این است که ضمن نشان دادن توانمندی، کمبودی در خانواده به دلیل شرایط نامناسب کار برای آنان به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: برای احیا شدن قانون دورکاری تلاش بسیاری شده است البته نیازمند تغییرات اصلاحات در آیین‌نامه است و اختصاصی به بانوانی که دارای فرزندان زیر 6 سال هستند، ندارد؛ اما طبیعتا مدیر با توجه به کاری که به آنان اختصاص داده شده، تصمیم به دورکاری می‌گیرد.

انتهای پیام