دوشنبه 2 مهر 1403

اختصاص 62 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اختصاص 62 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ظهر پنجشنبه 13 آذرماه در آیین رونمایی از 352 واحد مسکونی ویژه نیازمندان در پیشوا طی سخنانی بیان کرد: توانمندسازی یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است و بنا به فرموده رهبری باید توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت تکریم در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد.

وی ادامه داد: اشتغال، خودباوری و خواتکایی از ابعاد مهم توانمندسازی است در این راستا مبلغ 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان در سال 99 اختصاص یافته است.

بختیاری خاطر نشان کرد: در سال جاری باید 200 هزار شغل ایجاد کنیم که تاکنون 114 هزار مورد ایجاد شده و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسکن یکی از مهمترین عوامل در سبد حمایت مددجویان است که پر هزینه بوده و مستلزم همکاری و هم‌افزایی بین تمامی بخش‌ها است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: این مجموعه 352 واحدی از سوی راه و شهرسازی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و مقامات محلی به‌ویژه فرماندار محترم نیز در این زمینه پیگیری و همراهی کردند.

وی ادامه داد: در واگذاری واحدهای این مجموعه به مددجویان قطعا اولویت با مردم همین منطقه است.

بختیاری یادآور شد: این مجتمع بطور میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همکاری همه دستگاه‌های شهرستان تا 14 اسفند سالروز تولد کمیته امداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: مبلغ 5 هزار میلیارد تومان جهت احداث 50 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در بودجه 1400 پیش‌بینی شده که اقدام بسیار پسندیده و شایسته‌ای است و انشاءالله با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و سایر ارگانها به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام