پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اخلاص امام خمینی (ره) دریای مهر مردم را جذب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخلاص امام خمینی (ره) دریای مهر مردم را جذب کرد

کرج - ایرنا - روانشناس البرزی گفت: امام خمینی (ره) برای خدا کار کرد و همین اخلاص باعث شد که دریای مهرمردم را درچهارگوشه ایران وحتی دربرخی ازکشورها جذب کند.

دکتریونس جاوید نسب روزپنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اخلاص درعمل و تکیه برخودباوری ملت شریف ایران، رمز موفقیت امام خمینی (ره) درمدیریت انقلاب بود.

وی بیان داشت: مردم طالب زلالی و پاکی‌ها هستند و امام خمینی (ره) این ویژگی اخلاص و زلالی را درخود داشت و دل ها را جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله بزرگی که با پیروزی انقلاب درمنطقه به وجود آمد محصول حرکت امام راحل است زیرا هر تحول اجتماعی عمیق نیازمند تحول دیدگاه و تغییر ماهیت در جهان‌بینی انسان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) معنویت، دینداری ومعنویت گرایی را تقویت کرد، یادآورشد: حوزه‌ای که امام در سال 42 درغربت و تنهایی آن را مخاطب قرارداد، باعث تکان خوردن و تحول مساجد ومنبرها شد و قیامی همانند 15 خرداد را رقم زد.

جاوید نسب تصریح کرد: امام خمینی (ره) دین و سیاست را پیوند داد در حالی که دشمن هم سعی می کرد کاری کند که اسلام به سیاست کاری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) حرکتی برای رویکرد جدید به دین را آغاز و شاگردانی ازجمله شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب را دراین راه تربیت کرد.

وی عنوان کرد: دراین ایام که منسوب به امام خمینی (ره) است و قیام امام راحل در ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار می‌گیرد همه ما بخصوص جوانان انقلابی و جهادی باید راهی را که امام برای ما گشود دنبال کنیم.

این روانشناس ادامه داد: امام خمینی (ره) با آن شخصیت والای جهانی خویش دارای تواضع و فروتنی درحد بالایی بودند و این تواضع ازسخنان و رفتارشان به خوبی نمایان بود.

وی اظهارداشت: امام راحل درسخنان خود گاهی خود را یک طلبه و گاهی یک خدمتگزار قلمداد میکردند و میفرمودند: " به من رهبر نگویید، رهبرما آن طفل دوازده ساله فداکار است ".

جاوید نسب افزود: امام خمینی (ره) حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و استعمار ستیزی در هر گوشه و نقطهای از جهان را از جمله آرمان های انقلاب اسلامی بر میشمرد.

وی ازاخلاص، تواضع و دلدادگی به خداوند به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی حضرت امام خمینی (ره) یاد کرد وافزود: آن بزرگوار، رهبری بود که مهم‌ترین شاخص خود را عبودیت به خدا عنوان می‌کرد.

وی گفت: اخلاص ارزشمندترین سرمایه حضرت امام خمینی (ره) در طول زندگیش بود که درپرتوآن توانست جهان معاصر را تحت تاثیر قرار داده وعظیم‌ترین رخداد معنوی، سیاسی و فرهنگی را درقرن معاصر رقم بزند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ه) هرچیزی که بوی خودمحوری و غیر خدا می‌داد از آن پرهیز می کرد و همین ویژگی موجب شد دردل مردم راه پیدا کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*