جمعه 7 اردیبهشت 1403

ادارات تبریز مصرف برق را 50 درصد کاهش دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادارات تبریز مصرف برق را 50 درصد کاهش دهند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر ضرورت کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات از نیمه اردیبهشت ماه، گفت: در این راستا مانور سراسری جهت پایش و کنترل ادارات را برگزار می‌کنیم.

عادل کاظمی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان این‌که امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی و گرم شدن پیش از موعد هوا با کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی و افزایش مصرف انرژی مواجه هستیم، بر لزوم مدیریت بار برای عبور کم‌عارضه از پیک بار تابستان 1400 تاکید کرد.

وی با اشاره به اقدامات لازم جهت عبور موفق از دوره پیک بار سال‌جاری، گفت: نصب تجهیزات برای سیستم‌های سرمایشی ادارات جزو برنامه این شرکت است و باید ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در این زمینه همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عمل آورند تا در فرصت محدود باقیمانده، تجهیزات تامین شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز خاطرنشان کرد: مولدهای اضطراری ادارات باید آماده به کار شوند و در دوره پیک از ساعت 11 تا 13 در مدار باشند و ادارات باری به شبکه تحمیل نکنند.

کاظمی با بیان این‌که به همراه مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی طی نامه‌ای به استاندار نسبت به تغییر ساعت ادارات و خاتمه زمان فعالیت ادارات در ساعت 13 پیشنهادی مطرح کرده‌ایم، گفت: مشترکان چاه‌های کشاورزی از ساعت 12 تا 18 به هیچ عنوان از پمپاژها استفاده نکنند و حدالامکان از ساعت 9 صبح تا 22 فعالیت نکنند.

وی اظهار کرد: جایگاه‌های سی ان جی نیز همکاری لازم را با شرکت‌های توزیع به عمل آورند و از ساعت 12 تا 18 در بازه‌های دو ساعته بار مصرفی را صفر کنند.

وی در رابطه با واحدهای صنعتی نیز خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی از ساعت 12 تا 18 از برق شبکه استفاده نکنند و برنامه کاری خود را به ساعات غیر از این بازه زمانی انتقال دهند، در این راستا نیز مطابق سال‌های گذشته به طور مشترک با مدیران و کارشناسان اداره‌ی کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی جلسات هماهنگی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از مشترکان پرمصرف خانگی خواست تا با صرفه‌جویی، خود را به مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف برسانند.

وی مقابله جدی با تولیدکنندگان غیرمجاز ارز دیجیتال را از اصلی‌ترین برنامه‌های این شرکت دانست و افزود: تعدیل روشنایی معابر، فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و همراه کردن مردم برای عبور از دوره پیک از جمله مهم ترین وظایف شرکت در این راستا است.

*س_برچسب‌ها_س*