شنبه 1 اردیبهشت 1403

ادامه بارش باران تا روز یکشنبه آینده در برخی استان‌ها / بارش باران و برف و کاهش 8 درجه دما در تهران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ادامه بارش باران تا روز یکشنبه آینده در برخی استان‌ها / بارش باران و برف و کاهش 8 درجه دما در تهران

سازمان هواشناسی برای سه روز آینده در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی و اعلام کرد: در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو ابرناکی و بارش پراکنده در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و بتدریج از بعدازظهر فردا بارش‌ها در نوار شمالی کاهش می‌یابد و وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش خواهد یافت و با در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده و امروز و فردا در سواحل دریای خزر و فردا و روز جمعه به تدریج در نواحی شمال شرق و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین 5تا 8 درجه پیش بینی می‌شود. امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد که در ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود؛ البته سواحل شمالی کشور نیز رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است. فردا در شمال غرب کشور از میزان و شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده، رعد‌وبرق و وزش باد ئیش بینی شده است. روز جمعه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و بارش پراکنده و ابرناکی در غرب سواحل دریای خزر و در شمال غرب کشور طی ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. بارش‌ها بعدازظهر روز جمعه در غرب سواحل دیای خزر ادامه داد و از روز شنبه آینده مجددا در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، غرب دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و در نیمه شرقی کشور جوی آرام با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها روز یکشنبه هفته آینده در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی تداوم دارد. فردا و روز جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود و تا پایان هفته جاری برای نواحی جنوب غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج فارس نیز وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است خلیج فارس و غربی تنگه هرمز فردا و دریای خزر طی دو روز آینده مواج است. آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای پایتخت 22 و 12 درجه خواهد بود که نسبت به دیروز 3 درجه کاهش است. از امروز تا جمعه هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دما به‌طور میانگین 5 تا 8 درجه در استان تهران رخ می‌دهد؛ همچنین از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی در استان تهران به ویژه در جنوب و غرب، به‌تدریج افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید را خواهیم داشت که احتمال خیزش موقتی گردوخاک نیز وجود دارد و از غروب امروز تا صبح روز جمعه، در ارتفاعات بارش باران و برف و در نیمه شمالی استان بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد. شهرکرد روز گذشته دمای حداقل 2 درجه سردترین و بندرعباس و اهواز با دمای حداکثر 34 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان بودند. انتهای پیام