یک‌شنبه 10 تیر 1403

ادامه بارش‌ها در نواحی غربی کشور تا هفته آینده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ادامه بارش‌ها در نواحی غربی کشور تا هفته آینده

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب تداوم بارش ها در نواحی غرب و شمال غرب کشور ادامه دارد گفت: امشب در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، کردستان، همدان و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی ادامه داد: دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز، تهران و سمنان نیز همین شرایط جوی را دارند. بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر امروز شدت بیشتری دارد و شامل هشدار نارنجی است.

او اظهار کرد: هشدار سیلاب علاوه بر سواحل در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، دامنه‌ها و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و سمنان را نیز در برمی‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در مناطق پربارش مخاطرات فراوانی به وجود می‌آید، توضیح داد: کوهنوردان از کوهنوردی و عشایر از تردد در بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی گفت: از شنبه تا دوشنبه در مناطقی از شمال‌غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ها تداوم دارد.

وی تاکید کرد: در طی 3 روز آینده در مناطق جنوبی کشور به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، بارش های رگباری پیش بینی شده است.

به گفته وی، در 3 روز آینده در شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیائیان بیان کرد: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق، احتمال انتقال گرد و خاک به نوار غربی کشور وجود دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی