یک‌شنبه 1 مهر 1403

ادعای جدید نتانیاهو: باید این جنبش را از مرزها دور کرد / به دنبال جنگ فراگیر در لبنان نیستیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ادعای جدید نتانیاهو: باید این جنبش را از مرزها دور کرد / به دنبال جنگ فراگیر در لبنان نیستیم

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود گذشت حدود یک سال از جنگ علیه نوار غزه و محقق نشدن اهداف این رژیم، مدعی شد که به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله نیست اما باید این جنبش را از مرزها دور کرد و دبیر کل حزب‌الله لبنان از همراهی با غزه پشیمان خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جلسه کنست (پارلمان) این رژیم گفت که به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله نیست اما باید این جنبش را از مرزها دور کرد. وی مدعی شد: نصرالله با همراهی کردن غزه، اشتباه بزرگی مرتکب شد، خسارت بزرگ به حزب‌الله، به ما در جنوب (نوار غزه) کمک خواهد کرد. نتانیاهو که با گذشت حدود یک سال از جنگ علیه نوار غزه هنوز در تحقق اهداف این جنگ از جمله آزادی اسرای صهیونیست ناکام مانده است، گفت: 101 نفر ربوده شده‌اند که نیمی از آن‌ها در قید حیات هستند. وی همچنین مدعی شد: شاهد تخریب فزاینده بازوی نظامی حماس هستیم و 90 درصد از جمعیت جنوب نیز به خانه‌های خود بازگشته‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اذعان مقامات این رژیم به ناتوانی در مقابله با حزب‌الله، ادعا کرد: ما برای دور کردن حزب‌الله از مرزها و تضعیف آن تلاش می‌کنیم، (سید حسن) نصرالله از کرده خود پشیمان خواهد شد همچنانکه السنوار (رهبر حماس) پشیمان است.

خبر مرتبط دیدار وزرای خارجه ایران و لبنان در نیویورک + فیلم

اقتصادنیوز: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در دومین روز حضور خود با همتای لبنانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

در حالی که طبق اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز حدود 120 موشک از خاک لبنان شلیک شده، نتانیاهو مدعی شد: به نظر می‌رسد که حملات اخیر اسرائیل علیه حزب‌الله، تصور «محور ایران» درباره اسرائیل را تغییر داده است، ما حزب‌الله را تضعیف و از مرزها دور می‌کنیم و دست و پای آن را قطع خواهیم کرد تا دست از حمله به ما بردارد، فشار بر حزب‌الله ممکن است یحیی السنوار رهبر حماس را به حضور در میز مذاکرات وادار کند.

این اظهارات و ادعای تمایل نتانیاهو به میزمذاکرات در حالی است که ناظران داخلی و رسانه های رژیم صهیونیستی می گویند بنیامین نتانیاهو، بزرگترین مانع مذاکرات صلح است. وی با وجود اینکه دستاورد ملموسی از یک سال جنگ مداوم علیه غزه نداشته است، علیرغم اعتراضات گسترده ساکنان سرزمین های اشغالی و درخواست های داخلی و بین المللی برای پایان دادن به نبرد و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بر این نبرد پافشاری می کند زیرا از محاکمه شدن پس از آتش بس به خاطر دست نیافتن به اهداف ادعایی می هراسد. به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم 37 شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد. بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی، انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ادعای جدید نتانیاهو: باید این جنبش را از مرزها دور کرد / به دنبال جنگ فراگیر در لبنان نیستیم 2