دوشنبه 26 شهریور 1403

اربعین بستری برای کنشگری بین‌المللی و خودسازی تشکیلاتی / امضای طومار از کربلا به اساتید و دانشجویان آمریکا + تصاویر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اربعین بستری برای کنشگری بین‌المللی و خودسازی تشکیلاتی / امضای طومار از کربلا به اساتید و دانشجویان آمریکا + تصاویر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: مقاومت عاشورایی به عنوان نماد‌ی از ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از مظلومان در تاریخ شناخته می‌شود. اربعین حسینی در این میان حرکتی مردمی برای زنده نگهداشتن آرمان‌ها و مفاهیم است. پیاده‌روی اربعین، یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات بشری است که هر ساله میلیون‌ها عاشق و مشتاق را از سراسر جهان به سوی کربلای معلا می‌کشاند. این حرکت عظیم، صرفاً...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: مقاومت عاشورایی به عنوان نماد‌ی از ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از مظلومان در تاریخ شناخته می‌شود. اربعین حسینی در این میان حرکتی مردمی برای زنده نگهداشتن آرمان‌ها و مفاهیم است.

پیاده‌روی اربعین، یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات بشری است که هر ساله میلیون‌ها عاشق و مشتاق را از سراسر جهان به سوی کربلای معلا می‌کشاند. این حرکت عظیم، صرفاً یک زیارت مذهبی نیست، بلکه پدیده ای چند بعدی است که ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی آن قابل بررسی است.

این مفاهیم الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های عدالت‌طلبانه و مقاومت در سراسر جهان هستند. نسبت این مفاهیم با دفاع از مظلومان در غزه و قیام دانشجویان در اروپا و آمریکا گواه اثرگذاری و ثمربخشی پیاده روی اربعین است که صدای قدم‌های حسینی در راه آزادگی را در گوش عالم پیچانده است.

اربعین با مهر مردم زنده است

بدون شک زنده ماندن محرم و آیین اربعین نه با خرج ثروت بلکه با مهر ملت و ساختار مردم‌نهاد آن است که تا امروز پابرجا مانده است. جوانان و جریان دانشجویی نیز نقش مهم و مؤثری در برپایی این مراسم حسینی دارد.

در میان جمعیت عظیم اربعینی، حضور پرشور دانشجویان به عنوان نسلی نو، جلوه‌ای خاص به این حرکت بخشیده است. دانشجویان با انرژی، شور و نشاط جوانی خود، نقش مؤثری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم ایفا می‌کنند.

اربعین بستری برای کنشگری بین‌المللی و خودسازی تشکیلاتی / امضای طومار از کربلا به اساتید و دانشجویان آمریکا + تصاویر 2