پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ارتفاعات زنجان سفید پوش می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتفاعات زنجان سفید پوش می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان، هوای این استان بارانی خواهد بود و فردا / دوشنبه / در ارتفاعات زنجان شاهد ریزش برف خواهیم شد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سردی هوا، انتظار می رود بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان نیز به شکل برف باشد.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا صبح روز سه شنبه با کاهش همراه خواهد شد و احتمال سرمازدگی درختان به شکوفه نشسته نیز وجود دارد، اظهار داشت: صبح سه شنبه /26 فروردین ماه / میزان دمای حداقل در مناطق این استان بین صفر تا منفی پنج درجه سانتیگراد، خواهد رسید.

سلطانی میزان دمای فعلی شهر زنجان را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر ذکر کرد و افزود: این میزان دما، نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان تا فردا است که اغلب در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و وزش موقت باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

سلطانی افزود: طی این مدت احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و از روز سه شنبه نیز به تدریج شرایط جوی نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد شد و تا پایان هفته نیز بارندگی اتفاق نخواهد افتاد. وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت میزان دمای هوا در زرین رود 0 و 14، صائین قلعه 0 و 13، گرماب 0 و 15، باش‌قشلاق گرماب 0 و 15، ابهر 0 و 11، سجاس 0 و 13، خیرآباد 1 و 13، خرمدره 1 و 12، قیدار 1 و 12، حلب 2 و 15، پری 3 و 12، زنجان 4 و 15، نیک‌پی 4 و 15، فرودگاه 4 و 15، دندی 5 و 16، دانشگاه زنجان 5 و 14، ماه نشان 7 و 16، آببر 8 و 18، گیلوان 8 و 20 و چورزق 8 و 19، گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*