شنبه 14 مهر 1403

از نامشخص بودن زمان رفع مشکل «من‌کارت» تا دریافت کرایه نقدی 2 برابر نرخ مصوب

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
از نامشخص بودن زمان رفع مشکل «من‌کارت» تا دریافت کرایه نقدی 2 برابر نرخ مصوب

به دنبال بروز اختلال در سامانه‌های "من‌کارت" شهرداری مشهد در بسیاری از خطوط اتوبوسرانی مشهد، رانندگان اتوبوس بجای دریافت 1000تومان وجه نقدی از مردم تا 2000تومان دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و گله‌مندی شهروندان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حدود یک هفته گذشته خبری مبنی بر حمله سایبری به سایت شهرداری تهران دسترسی به این سایت قطع شد و به دنبال آن در مشهد شاهد قطع سامانه «من کارت» بودیم که مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرد. از این رو نعمتی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد در توییتی نوشت: به دلیل اختلال در سامانه شارژ «من کارت» در پی حمله سایبری به فاوای تهران قرار داشتن سرورهای شرکت خدمات دهنده شارژ «من کارت» در آن مجموعه، تا رفع اختلال مبلغ استفاده نقدی و غیر نقدی برابر است.

اما بر اساس پیام‌های مردمی واصله به سامانه دریافت سوژه های مردمی صبح توس، در بسیاری از خطوط اتوبوسرانی مشهد، رانندگان اتوبوس بجای دریافت 1000تومان وجه نقدی از مردم 1800 و در برخی موارد تا 2000تومان دریافت می کنند که این امر موجب نارضایتی و گله‌مندی شهروندان شده است.

دریافت وجه نقد بر اساس تابلوی نصب شده در اتوبوس‌ها

در همین خصوص عباس اتحادی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی مشهد در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: به دنبال ایجاد اختلال در سامانه من کارت، طبق ابلاغی که به تمامی رانندگان اتوبوس و ون فعال در سیستم حمل و نقل شهری شد، تا زمان اتصال دوباره سامانه من کارت، رانندگان باید طبق قیمت تابلوی کنسول نصب شده در وسیله نقلیه خود از شهروندان وجه نقد دریافت کنند.

وی ضمن اشاره به تخلف برخی رانندگان اتوبوس و دریافت کرایه نقدی تا 2 برابر نرخ مصوب، افزود: رانندگان تنها مجاز به دریافت نرخ 1000تومان در خطوط داخل شهری هستند اما لازم به ذکر است این نرخ در خطوط بین شهری مانند اتوبوس میامی حدود 2400تومان است و در خطوط شبانه نیز افزایش می یابد.

برخورد با رانندگان اتوبوس متخلف

اتحادی تصریح کرد: از هفته گذشته تعداد محدودی شکایت مبنی بر دریافت بیش از نرخ توسط رانندگان اتوبوس به دست ما رسید که پس از بررسی های لازم با متخلفان برخورد شد با این وجود از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده چنین تخلفتی، شکایت خود را از طریق سامانه 137 و 33235 اعلام کنند و در اسرع وقت به این شکایات رسیدگی می شود.

زمان رفع مشکل من کارت مشخص نیست

در ادامه به سراغ مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد رفتیم و درباره قطعی من‌کارت در مشهد را جویا شدیم. وی در پاسخ به خبرنگار ما اظهار کرد: باتوجه‌به حمله سایبری صورت‌گرفته که منشأ آن مشخص نیست، دسترسی به سرورها در تهران محدود شده است و به‌دنبال آن تا زمانی که این مشکل رفع نشود، سامانه من‌کارت نیز همین وضعیت را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سامانه شارژ من‌کارت هیچ مشکلی ندارد و مشکل از سوئیچ‌های بانکی متصل به سامانه است، گفت: اکنون شهروندان بهای نقدی 1000تومان را برای اتوبوس و مترو پرداخت می‌کنند تا این مسئله حل شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد خاطر نشان شد: ما در سازمان فاوای شهرداری مشهد به صورت مکرر به دنبال رفع این مشکل هستیم و به‌محض رفع مشکلات، قطعی من‌کارت رفع می‌شود، اما زمان مشخصی ندارد.

انتهای پیام /

از نامشخص بودن زمان رفع مشکل «من‌کارت» تا دریافت کرایه نقدی 2 برابر نرخ مصوب 2
از نامشخص بودن زمان رفع مشکل «من‌کارت» تا دریافت کرایه نقدی 2 برابر نرخ مصوب 3