دوشنبه 9 مهر 1403

اسب‌های بوشهر شناسنامه دار شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اسب‌های بوشهر شناسنامه دار شدند

بوشهر - ایرنا - رئیس هیات سوارکاری استان بوشهر گفت: با همکاری فدراسیون سوارکاری برای 144 راس اسب در این استان شناسنامه و میکروچیپ (کد اختصاصی) گرفته شد.

ابوذر قایدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات سوارکاری استان بوشهر با همکاری نماینده اعزامی از فدراسیون سوارکاری درمدت یک هفته عملیات کاشت میکروچیپ روی نژادهای مختلف اسب را در سراسر این استان انجام دادند.

وی بیان کرد: هم اکنون هویت این اسب‌ها در فدراسیون سوارکاری ثبت شده و شرکت آنها در هرگونه رویداد کشوری این رشته ورزشی بلامانع است.

قایدی گفت: از جمله مزیت‌های کاشت میکروچیپ روی اسب‌ها شناسنامه دار شدن، بیمه، سهولت در جابه‌جایی، نقل و انتقال و شرکت آنها در مسابقات کشوری است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر اکنون 150 سوارکار سازمان یافته وجود دارد که در 30 باشگاه سوارکاری فعالیت دارند.

قایدی ادامه داد: استان بوشهر در رشته اسب سواری در کشور جایگاه خوبی دارد طوریکه سوارکاران آن در کورس تابستانه یزد موفق به کسب 6 عنوان (2 مقام اولی، 2 دومی و 2 سومی) شدند.

وی یادآور شد: در کورس پاییزه یزد نیز استان بوشهر با 6 سوارکار شرکت کرده‌است که انتظار است عنوانهای ارزشمندی کسب کنند.

رئیس هیات سوارکاری استان بوشهر گفت: همچنین علی محمدی از سوارکاران این استان در 16 آبان ماه جاری نیز در رده سنی آزاد در بخش سوارکاری استقامت 60 کیلومتر کشور که درخوزستان برگزار شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

قایدی اظهار داشت: استان بوشهر برای برگزاری رویدادهای شوسواره جنوب کشور در شهرستان‌های اهرم و جم آماده میزبانی است که در صورت جلب رضایت ستاد استانی مقابله با کرونا این رقابتها به ترتیب در ماه‌های بهمن و اسفند امسال برگزار خواهد شد.

وی گفت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌ها برای برگزاری و میزبانی مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره نیز اعلام آمادگی کرده‌است.

*س_برچسب‌ها_س*