شنبه 14 مهر 1403

استاندار: ماسک موردنیاز مردم کرمانشاه تامین می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: ماسک موردنیاز مردم کرمانشاه تامین می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با کمک گرفتن از کارگاه‌های تولیدی بزرگ و کوچک ماسک موردنیاز مردم را به سرعت تامین کنند.

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: باید به هر شکلی که شده ماسک مورد نیاز مردم در کرمانشاه تهیه شود؛ نمی توانیم به مردم بگوییم که از ماسک استفاده کنید اما این محصول در بازار نباشد. وی افزود: شرایط کرونا در کرمانشاه نسبت به گذشته مطلوب نیست و ما شاهد سیر صعودی مبتلایان و بستری ها در استان هستیم. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این‌ویروس قابل درمان نیست اما باید با کمک مردم آن را مدیریت کرد، یادآور شد: از مردم تقاضا داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا اگر این موضوع رعایت نشود مجبور خواهیم بود تصمیمات سخت تری اتخاذ کنیم. بازوند در رابطه با نقاهتگاه های ایجاد شده در سطح استان نیز گفت: سپاه 500 تخت و ارتش 200 تخت نقاهتگاهی در کرمانشاه فراهم‌کرده اند که مردم به خوبی از آنها استفاده نمی‌کنند. وی ادامه داد: در صورت لزوم از هتل های موجود که مسافر کمتری دارند در قبال پرداخت هزینه برای نقاهتگاه استفاده خواهیم کرد. استاندار کرمانشاه تاکید کرد همچنین از مهمانسراها و امکانات رفاهی برخی از ادارات برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا بهره خواهیم گرفت.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 154 هزار و 445 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 878 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوازدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و 979 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 652 مورد بستری و 2 هزار و 327 (حدود 78 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در کشور به 154 هزار و 445 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*