شنبه 1 اردیبهشت 1403

استاندار همدان: برکات و ثمرات بسیج متوجه آحاد ملت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار همدان: برکات و ثمرات بسیج متوجه آحاد ملت است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: بسیج به عنوان شجره طیبه‌ای است که با دست امام خمینی (ره) غرس و با خون شهدا آبیاری شد و امروز برکات و ثمرات آن متوجه تمامی ملت است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنج‌شنبه در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان با اشاره به اینکه وجود و حضور بسیج مایه مباهات آحاد ملت ایران است، افزود: امروز بسیج توان ورود تخصصی به عرصه‌های مهم و مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را دارد.

وی اظهار داشت: استان همدان در دوران نقش‌آفرینی ممتاز خود در سپهر سیاسی کشور به‌سر می‌برد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه موضوع جمعیت از جمله اولویت‌های مهم کشور است و باید به آن توجه شود، ادامه داد: گرچه نمی‌توان از مباحث اقتصادی غافل ماند؛ اما فرهنگ اجتماعی ما در حوزه ازدواج به‌هنگام و فرزندآوری نیازمند توجه و اصلاح جدی است.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک اگر فرهنگ ازدواج آسان ترویج یاید بسیاری از مسائل و موانع اقتصادی نیز حل و فصل خواهد شد، تصریح کرد: موضوع افزایش نرخ باروری در کشور و استان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: درهمین ارتباط ارتقای سطح درآمد و تقویت معیشت خانواده‌ها از جمله محرک‌های جدی در حوزه فرزندآوری محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: برخی از سیاست‌های غلط در نقشه اقتصادی کشور در سنوات و دولت‌های پیشین ما را در تامین زنجیره غذایی دام و طیور با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عرضه محصولات کشاورزی در استان همدان راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: پذیرفتنی نیست که محصولات کشاورزی در همدان گران‌تر از سایر استان‌ها عرضه شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا دلال‌ها از زنجیره مزرعه تا مغازه حذف شوند، گفت: از اقشار مختلف جامعه توقع هوشمندی و زمان‌شناسی می‌رود.

وی افزود: دولت سیزدهم در مسیر اصلاح بسیاری از کم‌کاری‌ها و اشتباهات است و برای طی نمودن این مسیر به همراهی و همکاری اقشار نیازمند است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: اصلاح نظام پرداخت، یک گام بلند در برقراری عدالت اجتماعی است که در دولت سیزدهم به طور جد پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

برچسب‌ها

استاندار همدان: برکات و ثمرات بسیج متوجه آحاد ملت است 2