دوشنبه 9 مهر 1403

استاندار کرمان: طرح‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی اثرگذار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان: طرح‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی اثرگذار است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات حقوقی و دعاوی در حوزه مالکیت و معاملات با طرح‌های ادارات ثبت اسناد و املاک کاهش می‌یابد، گفت: طرح های ثبت اسناد و املاک تاثیرات متعددی در حوزه اقتصاد دارند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: اسناد کاداستری (تک برگ) بعضا به عنوان وثیقه و پشتوانه دریافت تسهیلات لازم هستند، لذا تاکید بر این است که ادارات و شهروندان نسبت به دریافت اسناد مالکیتی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تجهیزات مورد نیاز ثبت اسناد را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: تاکید بر این است که ادارات و شهروندان نسبت به پیگیری تعویض اسناد و تثبیت مالکیت خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز از اهمیت اجرای طرح کاداستر و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ سخن گفت و بیان کرد: در این اسناد تعیین حدود جغرافیایی املاک با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد. علی محمودی بر جلوگیری از تعرض و تصرف اراضی دولتی و مقابله با زمین‌خواری را از مزایای اسناد تک‌برگ و اجرای طرح کاداستر عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد تا همه ادارات نسبت به دریافت اسناد مالکیتی کاداستر اقدام کنند. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: سال گذشته 100 هزار برگ سند کاداستر در استان کرمان صادر شده است.

*س_برچسب‌ها_س*