دوشنبه 16 مهر 1403

استان بوشهر دومین روز بدون مرگ ناشی از کرونا را تجربه می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استان بوشهر دومین روز بدون مرگ ناشی از کرونا را تجربه می‌کند

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود این استان دومین روز بدون مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند.

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش 50 درصدی بستری‌ها و شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و رسیدن به یک ثبات نسبی بیانگر موفقیت سیاست‌های پیشگیرانه در خصوص کووید 19 در این استان است.

وی بیان کرد: براین اساس شمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از 300 نفر امروز به 160 نفر کاهش یافته است.

کشمیری اضافه کرد: هرچند در زمان حاضر استان بوشهر در شرایط ثبات قرار گرفته اما کوچکترین سهل انگاری و ساده انگاری می‌تواند به سرعت شرایط استان را تغییر دهد و در شرایط سخت بیماری قرار بگیریم.

وی رعایت بالای 60 درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی، غیر حضوری شدن مدرسه‌ها از 18 مهرماه تاکنون و استفاده 95 درصدی اداره‌ها و بانک‌ها از ماسک را از جمله عوامل ثبات بیماری کووید 19 در استان عنوان کرد.

کشمیری یادآورشد: انتظار می‌رود با اعمال طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه و اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) جهت کنترل و مدیریت بیماری کرونا بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی افزود: هدف از این طرح تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند در سطح استان، قرنطینه افراد مبتلا و رهگیری آنان در سطح جامعه، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

کشمیری تصریح کرد: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای‌، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی، کاهش حداکثری موارد بستری و قرنطینه افراد از دیگر اهداف این طرح است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان داشت: این طرح شامل 4 مرحله تقسیم‌بندی شهر، تشکیل گروه برای هر محله، تجهیز گروه‌ها و ارتباط بین بیماران و گروه‌ها است.

کشمیری اظهارداشت: هر شهر را به 10 قسمت تقسیم کرده و گروه‌هایی برای حمایت از بیماران هرکدام از منطقه‌ها مشخص می‌کنیم تا فرد بیمار و اطرافیان آن‌ها موردحمایت قرار گیرند.

وی یادآورشد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون 16 هزار و 800 نفر بوده و همچنین تاکنون 793 نفر نیز در استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اول آذر تاکنون همزمان با اجرای طر ح تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان 130هزار بازدید از مراکز مختلف استان انجام و همچنین 6هزار بازدید مشترک نیز انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*