سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - همایش یاوران وقف با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه و تجلیل از واقفین و خیرین استان خراسان شمالی روز سه‌شنبه در آستان امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار شد. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی امام خمینی (ره) گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، از 303 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، 182 میلیارد و 160 میلیون ریال آن برای طرح های اشتغالزایی روستاییان استان هزینه شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نیمه نخست امسال بیش از 30 میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده است که بنزین و متانول از اقلام مهم صادراتی بوده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد نقاط متعدد ترافیکی در ورودی شهرها موجب خستگی مسافران و در نتیجه افزایش بروز تصادفات می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا در نیمه نخست امسال تشکیل کلاس‌های آموزش خوشنویسی را به میزان 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داد.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - اوایل اسفندماه که کم کم زمزمه ورود ویروس کرونا به ایران شنیده شد، موجی از ترس و دلهره همه را فرا گرفت و در این میان هیاهوی پیدا کردن ماسک برای محافظت از این میهمان ناخوانده غوغایی به پا کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی سه هزار نیروگاه کوچک خورشیدی خانگی برای مددجویان این استان برنامه‌ریزی شده که تاکنون هزار نقطه برای نصب این پنل‌ها شناسایی شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: اجرای عملیات پخش سیلاب در 130 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در نیمه نخست امسال توان نگهداشت بیش از یک میلیون مترمکعب آب را در مخازنی که برای تله‌اندازی جریانات سیلابی ایجاد شده، فراهم کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: 535 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به 6 هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنور - ایرنا - نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی اعلام کرد: از 500 هزار عدد ماسک تولیدی این استان، با مجوز ستاد مدیریت کرونا روزانه 300 هزار ماسک مازاد بر نیاز استان به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال سه هزار و 540 مورد بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان انجام شده است که این بازدیدها منجر به پلمب 33 مورد شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی داروخانه‌های استان ملزم به خرید ماسک از سه واحد تولیدی داخل و توزیع آن به قیمت 9 هزار ریال هستند و سیستم نظارتی استان هم بر نحوه توزیع آن نظارت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اگرچه طبق تقویم جهانی قرار است رقابت‌های جهانی این رشته ورزشی در آبان‌ماه امسال برگزار شود ولی احتمال تعویق مسابقات، به منظور فراهم شدن زمینه حضور ایران در این مسابقات وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بهزستی شیروان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا از 25 مهد کودک دارای مجوز در این شهرستان، 20 مهد از فعالیت بازبمانند.

خبرگزاری مهر

شرایط کنونی نقدینگی و خروج بخشی از سرمایه‌های مردم از بورس سبب شده تا دوباره موتور جستجوی بانکها برای جذب سپرده‌گذاران روشن شود و مشوق‌هایی هم برای باجه‌نشینان در جذب مشتری لحاظ شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه تحصیل دانشجویان روستایی در رشته‌های مرتبط با کشاورزی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی به یک چهارم کاهش یافت.