سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از رد شدن صلاحیت تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: رهبر معظم انقلاب در 19 مهر سال 91 به این استان سفر کردند که برکات فراوان آن سفر همچنان ادامه دارد و مردم این خطه از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با بیان اینکه صلاحیت سه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نشست قبلی این کمیسیون احراز نشده است، گفت: در نشست امروز هم صلاحیت چهار عضو دیگر محرز نشد و اعضای علی البدل جایگزین شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: براساس آمارها، 57 درصد کلزای استان در این شهرستان تولید می‌شود که سال زراعی جاری نیز 2 هزار هکتار به کشت این محصول اختصاص می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: اکنون 109 میلیون مترمکعب در سدهای استان ذخیره است که بر این اساس 47 درصد از ظرفیت این مخازن پر است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از هر هکنار تاکستان دیم این استان 7.5 تن انگور برداشت می‌شود که این رقم حدود 2 برابر میانگین کشوری آن است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین گفت: ابتلای 32 درصد از افرادی که در این شهرستان تست کرونا می‌دهند، مثبت است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو گفت: طرح قوس شمالی آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره شهرستان مانه و سملقان تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود که علاوه بر ساکنان مرکز استان، روستاهای مسیر این طرح نیز از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی و با توجه به مجوزی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داریم، لیگ کشتی این هفته برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا تاکنون 200 میلیارد ریال به 175 آموزشگاه آزاد زیر پوشش این سازمان خسارت زده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده سپاه شیروان گفت: هشت هزار و 500 بسته معیشتی نیمه نخست امسال و در 2 مرحله بین افراد محروم و نیازمند این شهرستان خراسان شمالی توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: براساس آمارها سن 73 هزار نفر در این استان بیش از 60 سال است که سه هزار و 50 نفر آنان از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - همزمان با آغاز برداشت محصول چغندر قند در خراسان شمالی، کارخانه قند شیروان، به عنوان تنها واحد تبدیلی این محصول در استان، در چند روز اخیر کار خرید محصول از کشاورزان منطقه را آغاز کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: روزانه در این استان 2 تن و 500 کیلوگرم تخم‌مرغ تولید می‌شود که با قیمت مصوب هر کیلوگرم 120 هزار ریال در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا در این استان در بین بیماران خاص آغاز شده است که در شرایط حاضر تنها در اختیار بیماران پیوندی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - 17 طرح مرتعداری در گستره 51 هزار هکتار از منابع طبیعی خراسان شمالی نیمه نخست امسال اجرا و به مجریان طرح ها واگذار شده است.