چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خراسان شمالی مانند روزهای آغازین شیوع کرونا با کمبود و نبود ماسک در مراکز توزیع مواجه شده است و حال آنکه بازار ماسک و اقلام بهداشتی این استان تا هفته پیش اشباع شده بود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس گروه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتلای 54 زن باردار این استان به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان تولید ماهی امسال در استخرهای پرورشی شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: علیرغم کاهش گستره حریق در عرصه‌های طبیعی استان، شمار آتش‌سوزی‌ها افزایش یافته و تقریبا هر 2 روز با یک حادثه در پهنه‌های استان مواجه هستیم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: اگر چه از 10 روز پیش شاهد کمبود ماسک در استان هستیم اما تا 2 روز آینده بازار استان از این کالای بهداشتی اشباع می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 6 هزار و 600 هکتار از کشتزارهای این استان انجام شد.

خبرگزاری میزان

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: این استان در وضعیت زرد قرار دارد و طبق موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان با رعایت دستورالعمل بهداشتی نماز جمعه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانا

مزایای بهره‌مندی از خدمات نوین جامعه مدرن بر هیچ کس پوشیده نیست، اما استفاده ناصحیح و بی قاعده زوجین از فضای مجازی به راحتی باعث ایجاد تعارض در خانواده ها می شود که می تواند به عنوان تهدیدی بزرگ برای بنیان خانواده به شمار آید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این مرکز آموزش عالی با کمبود پنج هزار عضو هیات علمی در تمام رشته‌های فنی و مهندسی مواجه است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تنها 16 شهر و 290 روستای خراسان شمالی تا سال 92 از گاز برخوردار بودند که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر، به 449 روستا و 6 شهر دیگر این استان گازرسانی شده است.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته انبار الوم استان گلستان با زلزله‌ای به بزرگای 4.3 لرزید و شوفان استان خراسان شمالی نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای چهار تجربه کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: بیشترین زباله‌گردهای مرکز استان خراسان شمالی را افراد 20 تا 50 ساله تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بخشدار سنخواست شهرستان جاجرم خراسان شمالی گفت: انفجار در لوله خط انتقال گاز روستای خراشا در این بخش، صبح امروز بلافاصله پس از وقوع، مهار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استاندار خراسان شمالی، مراتب ثبت 13 میراث‌فرهنگی ناملموس را به وی ابلاغ کرد و خواستار حفظ و احیای این آثار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - امام جمعه موقت بجنورد گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را باید یک تکلیف و وظیفه شرعی دانست چرا که آثار این بیماری گریبانگیر همه جامعه را خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بیش از 70 هزار و 593 نفر از مردان خراسان شمالی نام حضرت رضا (ع) و یا یکی از القاب مبارک امام هشتم را بر خود دارند.