چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - رییس پارک ملی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون 24 مورد تلفات جاده‌ای گونه‌های حیوانی در این زیستگاه حیات وحش گزارش‌شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان‌دهنده کاهش 40 درصدی است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خشکسالی های چند سال اخیر باعث شده تا عشایر و برخی از روستاهای محروم استان خراسان شمالی برای تامین آب مصرفی انسانی و دامی خود با مشکل جدی مواجه شوند. دولت برای رفع این مشکل، چاه های آبی در مناطق مختلف حفر کرده تا آبرسانی به عشایر روزانه توسط چندین تانکر آب انجام شود. (فیلم: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسابقات قهرمانی جودو و کوراش دانشجویان کشور، جام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و نیز رقابت‌های کشتی پهلوانی و هنرهای فردی دانشگاه آزاد اسلامی، جام ولایت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: از سهمیه تعیین شده اشتغال‌زایی برای 102 تن از مددجویان این شهرستان، یک‌چهارم آن در بهار امسال محقق شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - پنج هزار نفر در خراسان شمالی که شرایط دریافت مستمری بهزیستی را دارند در صف دریافت مستمری این نهاد حمایتی هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جان باختن پنج کودک زیر 9 سال به علت ابتلا به بیماری کرونا در این استان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید 23 تیرماه سال 98، به خراسان شمالی سفر کردند که در جریان این سفر علاوه بر افتتاح شماری طرح‌های عمرانی، چندین طرح نیز برای توسعه و آبادانی این استان مصوب شد که با اجرای آن، این خطه محروم، رشدی جهش‌گونه را تجربه خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 79 آموزشگاه و مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان که از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، مشمول دریافت تسهیلات شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 2 هزار میلیارد ریال با رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساماندهی این حوزه در استان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی گفت: اطلاعات دقیق و منسجمی از تعداد باشگاه‌های سوارکاری، اسب‌ها و چابک‌سواران این استان وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه استان در کشت‌های گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید از نظر میزان تولید 6 رتبه و سطح زیر کشت 2 رتبه ارتقا یافته است، گفت: هم اکنون سطح گلخانه‌های این خطه 70 هکتار است.

خبرگزاری دانا

نوسان قیمت مرغ طی هفته ها و روزهای گذشته به معضلی در استان تبدیل شده که از سویی اعتراض و گلایه مرغداران را به همراه داشته و از سویی دیگر نشان دهنده بی‌برنامگی دستگاه های متولی و مسئولان استان برای سروسامان دادن به این مشکل است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی گفت: دانش نامه دفاع مقدس رویدادهای دوران جنگ تحمیلی در این استان را روایت می کند و به منزله دایره المعارف حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

موانعی از جمله تنگناهای مالی، تحریم‌ها و کرونا هر کدام می‌توانستند مانع تحقق پویش الف - ب - ایران شوند اما تا پایان سال 1398 به وعده داده شده برای افتتاح 227 طرح بزرگ صنعت آب و برق با ارزش بیش از 33 هزار میلیارد تومان وفا شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس گفت: چهار درصد کلاس‌های درس با بخاری نفتی گرم می‌شود که قرار است تا پایان سال بخاری نفتی از کلاس‌ها جمع‌آوری شود.

خبرگزاری ایسنا

براساس اعلام رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حال حاضر 4 درصد کلاسهای درس با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند.