شنبه 14 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

محسن سلامی از آغاز طرح تهاتر گوشت تولیدی دامداران با نهاده های دامی در چندین استان کشور طی هفته آتی خبر داد و گفت: این طرح با هدف کمک به تولید گوشت قرمز اجرا می شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم از سرمایه گذاران فعال در بخش کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای به عنوان ظرفیت‌های موجود در استان‌ها حمایت می کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - کارخانه فرآورده گیاهان دارویی واقع در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به خراسان شمالی امروز (پنجشنبه) از شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم در شهرستان فاروج بازدید کرد.

خبرگزاری دانا

مجید الهی راد با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی 13 هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: علاوه بر این تعدادی دانش آموز مستضعف در استان وجود دارد که خانواده آنان تحت پوشش این نهاد نیست که تلاشمان تهیه لوازم التحریر برای این قشر است.

خبرگزاری دانا

محمد وحیدی گفت: بخش مرکزی بجنورد با دارا بودن 90 روستا به عنوان بزرگترین بخش خراسان شمالی است که مدیریت آن دشوار بوده، براین اساس تلاش می شود که به دو بخش بدرانلو و بجنورد تقسیم شود تا مدیریت آن مطلوب تر شود.

خبرگزاری دانا

حسین نعمتی فاروجی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 19 هزار و 604 دانش آموز در پایه اول ابتدایی سنجش می شوند، گفت: تاکنون در سطح استان خراسان شمالی 15 هزار و 892 نفر نوبت گیری و 11 هزار و 940 نفر نیز سنجش شده اند.

خبرگزاری دانا

حسین توکلی گفت: براساس آخرین آمار موجود در سال تحصیلی جدید در استان خراسان شمالی 191 هزار دانش آموز تحصیل دارند که از این تعداد تاکنون 160 هزار نفر ثبت سفارش کتاب را انجام داده و 31 هزار دانش آموز خراسان شمالی کتاب سفارش ندادند.

خبرگزاری دانا

حسن رضا میربلوکی با بیان اینکه کارخانه قند شیروان با 22 میلیارد تومان و فولاد اسفراین با 14 میلیارد تومان بدهی مشترکان بدحساب این شرکت هستند، گفت: کارخانه فولاد تقسیط انجام داده و بدهی‌ها در حال پرداخت است.

خبرگزاری دانا

حسین حاجی بگلو گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان شمالی 206 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شده که 109 میلیون دلار از طریق گمرک استان بوده، که در مجموع در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

ثبت فیلم از پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک استان خراسان شمالی توسط محیط بانان سجاد علیزاده و علی بیگ زاده.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک قلاده پلنگ مادر به همراه یک توله در پارک ملی سالوک اسفراین توسط محیط بانان مشاهده و تصویر برداری شد.

خبرگزاری دانا

محمدرضا اکبری گفت: براساس آخرین گزارش از وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان شمالی، طی هفته گذشته، درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان 14 درصد بوده که از میانگین کشوری کمتر است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان از شروع عملیات اجرایی مرحله نخست آبرسانی به 10 روستای این شهرستان مرزی طی هفته دولت (2 تا هشت شهریور) امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هزار و 200 خانوار معادل پنج هزار نفر جمعیت این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

خبرگزاری مهر

«افزایش ظرفیت پزشکی» به یکی از عجیب ترین معادله های ظرفیت در کنکور 1401 بدل شده ظرفیتی که با افزایش پذیرش در دانشگاه آزاد، ظرفیت اسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعهد بومی به سرانجام رسید.