یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: با توجه به قرارگیری ایران در کمربند زلزله دنیا، رخدادهای لرزه‌ای زیادی در طول سال در کشور به ثبت می‌رسد و در سال گذشته از بین 31 استان کشور، در 11 استان بیشترین نرخ زمینلرزه به ثبت رسید و در تهران نیز 70 زلزله ثبت شد که بزرگای آن بین 2 تا 3.6 بوده است.

خبرگزاری ایسنا

با توجه به قرارگیری ایران در کمربند زلزله دنیا، رخدادهای لرزه‌ای زیادی در طول سال در کشور به ثبت می‌رسد و در سال گذشته از بین 31 استان کشور، در 11 استان بیشترین نرخ زمینلرزه به ثبت رسید و در تهران نیز 70 زلزله ثبت شد که بزرگای آن بین 2 تا 3.6 بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اعداد و حروف بر روی پلاک ماشین های مختلف معانی متفاوتی دارند.

خبرگزاری ایسنا

مسابقات کشتی با چوخه شرق کشور گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور 130 شرکت کننده از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی در روستای اسلام آباد از توابع شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی برگزار شد.

خبرگزاری دانا

مراسم باستانی عید نوروز در جاجرم همچون سایر نقاط کشور دارای آداب و مراسم خاصی است که نسل به نسل منتقل شده است.

خبرگزاری دانا

مانه و سملقان به مرکزیت شهرآشخانه یاهمان اشکانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده که اقلیم خوش آب وهوا و وجود منابع سرشار طبیعی در این شهرستان از دیرباز موجب جلب توجه جوامع انسانی و شکل گیری فرهنگ و تمدن های درخشانی در منطقه شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - طبیعت بکر و کم نظیر و زیبای شهرستان مرزی مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان میزبان جمعیت زیاد مسافران نوروزی است، هر گردشگری علاوه بر مهمانوازی اهالی ترکمن این دیار، خاطره خوشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن را تجربه می کند.

خبرگزاری دانا

عیسی برجی گفت: در ایام دوساله از شیوع کرونا یک میلیون و 258 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در قالب طرح شهید سلیمانی در استان خراسان شمالی توزیع شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مینودشت گفت: براثر نشت گاز شهری در یک واحد مهمانسرای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان چهار عضو یک خانواده دچار مصدومیت و سوختگی و به بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری دانا

زوارم شهرستان شیروان بهشت ناشناخته در استان خراسان شمالی است که هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه بکر و دیدنی می کشاند.

خبرگزاری دانا

آشنایی با قومیت ها و سلایق آنها همواره یکی از جذبه های گردشگری در خراسان شمالی بوده است. در این میان غذاهای سنتی ترکمنی طرفداران مخصوص به خود را دارد.

خبرگزاری دانا

شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته است؛ در بخش های خوش آب و هوای شمال شهرستان یعنی مناطق دشت و سپیدداری تا رباط قره بیل محوطه های باستانی متعددی کاوش شده اند که با اکثر محوطه های اوج دوران شهر نشینی دشت گرگان هم دوره و بالتبع در ارتباط بوده اند.

خبرگزاری دانا

جواد شریفی بر اهمیت پرورش ماهیانی از گونه های سازگار با شرایط کم بارشی تأکید کرد و گفت: ماهی تیلاپیا از جمله ماهیان گرم آبی است که تراکم‌پذیری، تکثیر و تولید بالایی دارد و به شوری و دمای بالا نیز مقاوم است.

خبرگزاری ایسنا

اگر قصد دارید بعد از یکی دو سال خانه نشینی به دلیل کرونا برای آرامش روح و روان خود و خانواده تجدید قوا تدبیری بیاندیشید، تردید نکنید که باید استان گلستان را برای سفر نوروزی انتخاب کنید.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - آخرین سال قرن چهاردهم خورشیدی با درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در جشنواره‌های متعدد رسانه‌ای همراه بود و آنان توانستند به مدد قلم مانا و خوش ذوق خود برگ دیگری از افتخارات خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان نخستین خبرگزاری کشور را رقم بزنند.

خبرگزاری دانا

جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته، که وجود محوطه‌های باستانی بزرگ از قبیل تپه پهلوان، تپه حیدران و محوطه چَلو و نیز سنگ‌نگاره‌های پیش از تاریخی جربت در پهنه شهرستان جاجرم آن را به یکی قدیمی‌ترین استقرارگاه‌های بشری در خراسان شمالی بدل کرده است.