سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

هفتمین روز مسابقات لیگ کاراته وان ایران در بخش دختران برگزار شد و نفرات برتر آن مشخص شدند.

خبرگزاری میزان

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان رییس جدید موزه هنر‌های معاصر تهران منصوب کرد.

خبرگزاری دانا

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزیهای موجود بازارچه‌های موقت صنایع دستی در مکان‌های گردشگری که فروشگاه به اندازه کافی وجود ندارد دایر خواهد شد گفت: در قیدار، طارم و سلطانیه این فروشگاه‌ها دایر می‌شود اما نیازی به این بازارچه‌ها در شهر زنجان نیست.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه نویسنده کتاب «حوض خون» متولد 1369 است، گفت: یکی از روشن‌ترین شواهد و دلایل استمرار جریان ناب و اصیل انقلاب اسلامی همین است که نگاه جوان متولد 69 را بر حادثه حماسی سال 59 می‌گشاید و کتاب حوض خون راهی است به حوض کوثر، چشمه‌ای است که می‌توان وجود خود را در آن شست‌وشو داد و به طهارت باطنی دست یافت.

خبرگزاری دانا

رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمان جهاد تبیین در برابر تحریم و جنگ نرمِ سخت امروز علیه جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند اما این جهاد، نیاز چندانی به اعتبار و بودجه ندارد و باید با ابزارهای دیگر از جمله با نوآوری در بخش نرم‌افزاری تحقق یابد.

خبرگزاری دانا

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نبود اعتبار مهمترین دلیل تاخیر در به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبخیزداری است، گفت: با اختصاص اعتبار 4 میلیارد تومانی به پروژه پخش سیلاب آببر این پروژه در مراحل نهایی تکمیل قرار گرفته است.

خبرگزاری دانا

عید نوروز یکی از مهم‌ترین جشن‌های ایرانیان است که از دیرباز تاکنون از ایران باستان نسل به نسل منتقل شده و هر سال با شور و ذوق بیشتری بین تمام قوم‌های ایرانی در شهر، روستا و عشایر با هر طبقه اجتماعی برگزار می‌شود و در استان زنجان نیز آمدن بهار جلوه ویژه‌ای دارد.

خبرگزاری دانا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اوژانس استان زنجان با بیان اینکه از خانواده‌ها درخواست داریم تا چهارشنبه آخر سال جوانان را به ماندن در خانه تشویق کنند، گفت: توصیه این است افراد در هنگام آتش‌بازی دیگران حتی به عنوان نظاره‌گر نیز حضور نداشته باشند چراکه در صورت مراقبت بازهم خطرات احتمالی و آسیب وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا

همزمان با آغاز تشکیل توده گرد و غبار در کشور عراق و ورود حجم سنگینی از ریزگردها به شمال غرب کشور، استان زنجان نیز جولانگاه گرد و غبار شد. افزایش شدید میزان گرد و غبار در هوای زنجان سبب شد تا شاخص کیفی هوا به «خطرناک» تغییر وضعیت دهد و تمام مدارس استان زنجان تعطیل شوند. طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از امشب تا فردا صبح، به آرامی از میزان گرد و غبار موجود در هوا کاسته خواهد شد.

خبرگزاری دانا

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه تمام سهامداران باید با ثبت‌نام در سامانه سجام، مشخصات خود را تکمیل کنند، گفت: افرادی که مشخصات آن‌ها در سامانه سجام ثبت نشده باشد، سود سهام عدالت خود را دریافت نمی‌کنند و در واقع شرط واریز سود سهام عدالت، ثبت‌نام در سامانه سجام است.

خبرگزاری دانا

میوه شب عید در زنجان از استان‌های غیرمرتبط و با قیمت بالاتر از بازار خریداری شده و با عدم دعوت از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز قیمتگذاری شده که صدای رئیس دستگاه قضایی استان را هم درآورد.

خبرگزاری دانا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از شب گذشته گردوغبار از کشور عراق وارد استان زنجان شده است و منجر به کاهش کیفیت هوای استان شده است، گفت: این وضعیت تا فردا صبح ادامه دارد.

خبرگزاری دانا

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کسی که به نمازش اهمیت ندهد به بقیه وظایفش اهمیت نخواهد داد، گفت: این یک شاخص است و بهترین معیار برای ارزیابی مسئولان است.

خبرگزاری دانا

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در خصوص تاثیر نمایشگاه بهاره بر قیمت کالاها گفت: برگزاری نمایشگاه بهاره، تاثیر آنچنانی به کاهش قیمت کالا در بازار نگذاشته است.

خبرگزاری مهر

بسیاری از استان‌های کشورمان بازهم در غبار فرورفتند، ماجرای تکراری که سال‌هاست نفس مردم از غرب تا جنوب و شرق را تنگ کرده است؛ «غبار» از کردستان و خوزستان تا یزد و اصفهان در حال ایران‌گردی است.

خبرگزاری دانا

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال استان هیچ کمبودی بابت تامین مرغ ایام عید و ماه رمضان ندارد و حتی مازاد تولید خواهد داشت، گفت: اما میزان تولید تخم‌مرغ نسبت به سال گذشته کم‌تر است.