چهارشنبه 11 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 200 هزار هکتار از اراضی استان زنجان مشمول طرح جهش تولید در دیمزار‌ها شده است، گفت: تا حال حاضر 174 هزارو 874 هکتار که شامل غلات، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، دانه‌های روغنی است در طرح مذکور کشت شده و مابقی در طول روز‌های پیشرو به صورت انتظاری کشت خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: از 2 ماه گذشته استارت بازی‌های انتخابی و اردوهای آمادگی ورزشکاران برای حضور در سه رویداد بزرگ مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی شروع را کردیم و برای حضور قدرتمند در این مسابقات آماده می‌شویم.

خبرگزاری دانا

مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه میزان تولید گاز مایع در کشور بالا رفته و حتی مازاد تولید وجود دارد گفت: محدودیتی به لحاظ توزیع کپسول‌های گاز مایع وجود ندارد و افراد به هر میزان که نیاز داشته باشند می‌توانند نسبت به خرید کپسول گاز مایع اقدام نمایند.

خبرگزاری ایسنا

معاون میراث‌فرهنگی زنجان گفت: سقف یکی از اتاق‌های خانه خدیوی زنجان دچار آتش‌سوزی شده بود که با تلاش آتش‌نشانان به سرعت این آتش‌سوزی مهار و اطفاء شد.

خبرگزاری دانا

کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 124 هزار هکتار از اراضی در استان زنجان قابلیت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار دارد، گفت: بیش از 50 درصد از اراضی به این سیستم مجهز شده است.

خبرگزاری دانا

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مهمترین فرسایشی که در سطح استان رخ می‌دهد و حتی سبب جا‌به‌جایی برخی از روستا‌ها در طول سالیان گذشته شده مربوط به فرسایش آبی است گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان کاهش میزان فرسایش و هدررفت خاک است.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با بیان اینکه انقلابی یعنی شخصیت، خانواده و آبرو در خدمت انقلاب و اسلام باشد گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق بارز فرد انقلابی بود.

خبرگزاری دانا

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ترافیک نوروزی پلیس از اواخر اسفند ماه در زنجان، گفت: نیروهای پلیس راه برای اجرای طرح ترافیک نوروزی آمادگی کامل دارند.

خبرگزاری دانا

معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با اینکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله شناخته شده اما هنوز مکان مشخصی برای حضور و فعالیت این هنرمندان در سطح شهر وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ در حوزه صنایع دستی برای شهر زنجان است.

خبرگزاری دانا

کارگران از زحمتکش‌ترین گروه جامعه به شمار می‌روند اما این دسته از حقوق و مزایای کمتری نسبت به دیگر اقشار جامعه بهره‌مند هستند با این حال آنها در انتظار تصمیم مسئولان برای تعیین حقوق و مزایایی هستند که کفاف زندگی‌شان را بدهد.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان گفت: تمام تلاش ما این است که ریل حرکت اقتصاد استان از پروژه‌محوری به برنامه‌محوری تغییر کند و در این راستا برای افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش ضریب جینی، هدفگذاری می‌کنیم.

خبرگزاری دانا

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: در مجموع مشکل خاصی به‌خصوص در محصول فلفل دلمه‌ای وجود ندارد و فقط روسیه گفت که نوع سموم و بذر استفاده شده در این محصول باید مشخص شود و به همین دلیل قرار شد از این پس هر محصولی که صادر می‌شود، شناسنامه سلامت برای آن تهیه شود.

خبرگزاری دانا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه به برنامه‌هایی به مناسبت روز شهید و جانباز برگزار می‌شود، گفت: 22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهید و جانباز در استان زنجان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که دانشگاه آزاد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی و فناورانه تبدیل شود، گفت: ما در حال حاضر به دنبال درآمدزایی از فناوری نیستیم، بلکه دنبال تغییر ماهیت دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه حل مسأله هستیم و باید این مهم را در رویداد ملی گام دوم به مردم و حاکمیت نشان دهیم.

خبرگزاری دانا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاثیر مستقیم در کاهش بستری و میزان مرگ و میر دارد.

خبرگزاری دانا

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به معاملات این منطقه در هفته گذشته (منتهی به 6 اسفند) گفت: طی مدت مذکور 102 میلیون و 240 هزار و 414 سهم و حق تقدم سهام در این منطقه، داد و ستد شد.