سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بیش از 30 درصد نیروهای ستادی انتظامی را به پلیس راه اختصاص داده‌ایم اما علاوه بر آن اقداماتی مانند رفع نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار باشد ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان تردد در آزادراه و جاده قدیم تهران و ابهر - خدابند همدان خواهد بود.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان گفت: سال بعد باید انرژی بیشتری نسبت به نقاط حادثه‌خیز بگذاریم و به کیفیت راه‌ها نیز باید توجه کنیم.

خبرگزاری دانا

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: استان زنجان در طرح سپاس رتبه اول کشور را کسب کرد.

خبرگزاری دانا

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان زنجان گفت: 2500 بسته معیشتی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز با مشارکت گروه‌های مردمی همکار ستاد در سطح استان توزیع شد.

خبرگزاری دانا

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: لیست نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه صنف بنکداران آجیل و خشکبار متاسفانه باعث بالا رفتن قیمت آجیل در بازار شده است.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان گفت: باید آمار دقیق، منسجم و یکپارچه از تصادفات در قالب یک جدول و با مشخصات طول و عرض جغرافیایی، تعداد فوتی، نوع خودروها، تعداد فوتی رانندگان، تعداد فوتی سرنشینان عقب و جلو به تفکیک و... مشخص شود چرا که تولید چنین آمارها کمک زیادی در کاهش تصادفات و فوتی‌ها می‌کند.

خبرگزاری دانا

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه طرح آمادگی مدیریت بحران برای عید نوروز از 28 اسفند به طور رسمی آغاز می‌شود، گفت: این طرح تا 15 فروردین ادامه دارد.

خبرگزاری دانا

جانشین پلیس راه استان زنجان با بیان انیکه با توجه به اینکه به تعطیلات نوروزی آغاز می شود و فردا آخرین روز هفته است پیش بینی می شود ترافیک در استان افزایش پیدا کند، تصریح کرد: ترافیک در شهرستان زنجان و در محور زنجان به ارمغانخانه افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری دانا

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری در سطح استان 10 بیمار مورد عمل پیوند کلیه قرار گرفت گفت: متاسفانه هزینه پیوند کلیه بالا است و این موضوع سبب شده بیماران نتوانند نسبت به پیوند کلیه اقدم کنند.

خبرگزاری دانا

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه 3 سرویس به استارتاپ‌ها داده خواهد شد، گفت: این سرویس ها شامل ارائه فضا، اعتبار تحقیقاتی و بازار خواهد بود.

خبرگزاری دانا

مدیر روابط‌عمومی هیئت بسکتبال استان زنجان با اشاره به تلاش‌های تیم بسکتبال استان زنجان، گفت: با وجود کمبود اعتبار و مشکلات مالی تیم بسکتبال استان زنجان به لیگ دسته یک صعود کرد.

خبرگزاری دانا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر امروز، گفت: براساس پیش‌بینی کاهش دما شاهد بارش برف و باران در استان خواهیم بود.

خبرگزاری دانا

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت آجیل و خشکبار، گفت: قیمت آجیل و خشکبار به طور متوسط نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری دانا

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه ما یک درصد جمعیت جهان هستیم که نفوذ تکنولوژی در آن بالا است، گفت: اگر فرض کنیم ایران متوسط جهان باشد، سهم بیزینس دنیا 50 میلیارد دلار است و سهم ایران چیزی در حدود یک هزارو 200 هزار میلیارد تومان خواهد شد که این حجم بیزینس می‌تواند برای یک پنجم خانوار‌های ایرانی شغل کامل تامین کند.

خبرگزاری دانا

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان در خصوص سهامدارانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و قطعا سود تخصیص‌یافته برای همه مشمولین، محفوظ است و این سود را قطعا دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان با بیان اینکه که ریل گذاری استان تا حدی که در توان است از توسعه و پیشرفت محدود به منابع به سمت توسعه دانش‌محور در حال حرکت است، گفت: در استان زنجان منابع بسیار استفاده می‌شود در حالی که این مازاد مصرف می‌تواند، ذخیره شود.