سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

میزان تردد در سطح محور‌های مواصلاتی استان زنجان افزایش یافته است و در طول روز‌های گذشته چندین مورد تصادف رخ داده به طوری که امروز در کیلومتر 24 آزاد راه زنجان - قزوین چندین خوردو برخورد و قریب به 30 تن مصدوم شده اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ماسوله یکی زیباترین مناطق ایران برای دور شدن از خستگی های روزمره و آرامش گرفتن در دل طبیعت است.

خبرگزاری میزان

استاندار زنجان گفت: متاسفانه سهم گردشگری استان زنجان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است که رقم بسیار پایینی است. تلاش داریم در سال جدید و سال‌های بعد این میزان در استان افزایش یابد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرعامل هلال احمر استان زنجان گفت: متاسفانه در پی وقوع تصادف زنجیره‌ای و برخورد 9 خودروی سواری، 36 نفر از هموطنان حادثه دیده و 28 نفر نیز مصدوم شدند.

خبرگزاری دانا

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه برخورد مقتدرانه با جرایم اقتصادی باید ادامه داشته باشد، گفت: مردم به عنوان ولی نعمت و بزرگترین سرمایه ما هستند که بایستی رضایت و اعتماد عمومی را جلب نماییم.

خبرگزاری دانا

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه به تولید دانش بنیان در حوزه کشاورزی باید به صورت ویژه توجه شود، گفت: رهبری فرمودند که ما در حوزه کشاورزی با دانش بنیان‌ها فاصله داریم.

خبرگزاری مهر

زنجان - مردان نمکی پرده از هویت تاریخی زنجان بر می دارند، پوشینه های طرحدار رنگی، چاقوی بسته شده به کمر مرد نمکی، پا پوش ها و موهای بلند این مومیایی ها بیانگر تمدن کهن این سرزمین است.

خبرگزاری دانا

میناخانی با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور زنجان قزوین گفت: این سانحه رانندگی منجر به فوت یک نفر و مجروحیت دو سرنشین دیگر شد.

خبرگزاری دانا

صادقی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی در حوزه های مختلف اعم از دینی، محیط زیست، بهداشت و... با همکاری سایر نهادها و ارگانها برگزار می‌شود، گفت: در روستاها برنامه های آموزشی در مباحث کارآفرینی، اشتغال زایی، ترویج کشاورزی، دامداری برگزار می شود.

خبرگزاری دانا

"مردان نمکی" مکشوفه در معدن نمک روستای چهرآباد زنجان گوهری بی‌همتا در خاورمیانه و جهان به شمار می‌رود که هر گردشگر و باستان شناسی را در گنجینه تاریخی خود محو تماشا می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی در نخستین روزهای بهار 1401، برف، کولاک و طوفان را برای برخی از استان‌های کشور به ارمغان آورده که بر اثر آن، برخی راه های مواصلاتی بسته شده و تردد در جاده های برفگیر تنها با زنجیر چرخ، رعایت تدابیر احتیاطی و تجهیزات امکان پذیر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از کشف و ضبط یک جام سنگی پنج‌هزار ساله توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

خبرگزاری دانا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به تقویت سامانه بارشی فعال در استان از فردا، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

خبرگزاری دانا

غار شگفت‌انگیز کتله خور در جایی قرار گرفته که نقاب از چهره شگفتی‌های بی نظیر که در دل زمین وجود دارد کنار زده و طبیعت زیر حجاب کوه‌های بهم پیوسته چنان جلوه‌گری می‌کند که چشم هیچ بیننده ای از دیدن آن سیر نمی‌شود.

خبرگزاری دانا

شهرستان بیجار یکی از شهرهای قدیمی استان کردستان است که دارای قدمت 7500 ساله است و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری خاصی را در دل خود جای داده و هر ساله در ایام نوروز پذیرای مهمان نوروزی است.

خبرگزاری دانا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و 60 پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در ایام نوروز 24 ساعته فعال و آماده ارائه خدمات هستند گفت: کلینیک‌های خصوصی، دندان‌پزشکی و ازمایشگاه‌ها، کلینیک‌های تصویر برداری به صورت کشیک فعال خواهند بود.