پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استرس کرونا عملکرد بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استرس کرونا عملکرد بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

اهواز - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: تمام بازیکنان ما استرس ابتلا به بیماری کرونا را دارند و این موضوع روی عملکرد بازیکنان در زمین نیز تاثیرگذار خواهد بود.

امیر خلیفه اصل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همه تعطیلی در فوتبال کشورمان بی‌سابقه بوده و این موضوع کار را برای تیم ها سخت‌تر می‌کند از طرفی خطر مصدومیت در بین بازیکنان در چنین شرایطی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از 90 روز تعطیلی، تمام بازیکنان امروز در آزمایشگاه حضور یافتند و از آنها تست کرونا گرفته شد تا با خیال راحت تمرینات خود را آغاز کنیم. پس از مشخص شدن جواب تست بازیکنان، تمرینات را شروع می‌کنیم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان با بیان اینکه 30 روز وقت داریم که تیم را به شرایط ایده‌آل برسانیم و در مصاف با حریفان نتیجه لازم را کسب کنیم گفت: بی شک وقفه سه ماهه در لیگ باعث کاهش کیفیت مسابقات می‌شود زیرا بازیکنان از شرایط بازی دور بوده و تا بخواهند به فرم ایده‌آل برسند، مسابقات به پایان می‌رسد از طرفی بازی بدون تماشاگر روی جذابیت کار تاثیر می گذارد.

وی در خصوص مکان تمرینات این تیم گفت: فعلا تمریناتمان را در اهواز آغاز می‌کنیم و اگر این امکان وجود داشت، اردوی خود را با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در جای دیگری برگزار می‌کنیم. معتقدم رفتن در اردو و رعایت کردن موارد بهداشتی بسیار سخت است چرا که بازیکنان در هتل به صورت شبانه روز کنار یگدیگر هستند.

خلیفه اصل ادامه داد: سعی می‌کنیم در تمرینات وزنه، بازیکنان را به 2 گروه تقسیم کنیم همچنین در تمرینات بدنی فاصله اجتماعی را رعایت خواهیم کرد.

وی در مورد برگزاری مسابقات لیگ یک در شرایط موجود گفت: دوست ندارم بازی‌ها به هر قیمتی ادامه پیدا کند، به هر حال ما عاشق فوتبال هستیم و با آن زندگی می‌کنیم اما نباید جان بازیکنان را به خطر انداخت. در کل تصمیم گرفتند که بازی‌ها ادامه پیدا کند و ما هم تبعیت می‌کنیم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان بیان کرد: ما با امید زنده‌ایم و قطعا تلاش می‌کنیم در جایگاه بهتری قرار گیریم، فعلا تنها هدفمان این است که بازیکنان را از نظر ذهنی و بدنی آماده کنیم و بتوانیم پله به پله به رده های بالایی جدول صعود کنیم.

به گزارش ایرنا تیم استقلال خوزستان در حال حاضر با کسب 35 امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی لیگ دسته یک قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*