پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اسکی ایران زمستان را چگونه پشت سر می‌گذارد؟

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسکی ایران زمستان را چگونه پشت سر می‌گذارد؟

دبیر فدراسیون اسکی در مورد برنامه‌های این فدراسیون برای فصل زمستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش "ورزش سه" بهرام ساوه‌شمشکی، دبیر فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه‌های اسکی در فصل زمستان اشاره و بیان کرد: زمستان امسال مسابقات قهرمانی جهان در رشته آلپاین و صحرانوردی را داریم. قهرمانی جهان آلپاین اواخر بهمن در فرانسه و صحرانوردی هم اوایل اسفند در اسلوونی برگزار می‌شود. هیات‌های اسکی استان‌ها در فصل تابستان اردوهای بدنسازی را دنبال کردند. الان هم برف می آید و اگر پیست باز شود از شنبه سعی می‌کنیم اردوها را شروع کنیم.

او در ادامه افزود: زمستان پیش رو مسابقات آلپاین قهرمانی نونهالان و نوجوانان آسیا را در کره جنوبی داریم. در اسنوبرد هم چند دوره اعزام به کشور روسیه خواهیم داشت. اولین اعزام 24 آذر انجام می‌شود تا در دو دوره مسابقه شرکت کنند. در نظر داریم امسال تیم اسنوبرد را در مسابقات روسیه شرکت بدهیم که مسابقه بدهند و تمرین کنند تا تحولی در این رشته به وجود بیاید. المپیک جوانان هم سال دیگر برگزار می‌شود که برای کسب سهمیه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

دبیر فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در مورد سهمیه ایران در مسابقات قهرمانی جهان آلپاین و صحرانوردی گفت: در آلپاین و صحرانوردی هر کدام هشت نفر شامل چهار زن و چهار مرد سهمیه داریم. بر اساس نتایج سال گذشته یک انتخاب اولیه برای اردو انجام شده است و در ادامه نفرات اصلی بر اساس نتایج و نظر مربی انتخاب می‌شوند.

او در مورد امکان استفاده از پیست اسکی شمشک که سال گذشته با دستور وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی واگذار شد، بیان کرد: بخش عمده دستگاه‌های پیست شمشک فرسوده شده‌اند و امکان استفاده از آنها و درآمدز ایی را نداریم. فقط می‌توان از برخی تجهیزات برای تمرینات و مسابقات تیم‌ها استفاده کنیم که اگر امسال هم به ما واگذار شود، این کار را انجام می‌دهیم.

ساوه شمشکی در مورد اینکه رشته‌های هاکی روی یخ و پاتیناژ به فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ملحق شده‌اند، بیان کرد: انجمن این رشته‌ها باید تشکیل شوند و قرار است در قالب انجمن زیر نظر فدراسیون اسکی فعالیت کنند. چند زیرساخت هم برای استفاده داریم. امیدوارم انجمن‌ها به زودی تشکیل شوند و بتوانیم این رشته‌ها را توسعه بدهیم تا در مسابقات آسیایی و المپیک فقط در اسکی فعال نباشیم و در چند رشته یخی حضور داشته باشیم.