شنبه 8 اردیبهشت 1403

اطلاعیه جنجالی وزارت علوم درباره حجاب دانشجویان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اطلاعیه جنجالی وزارت علوم درباره حجاب دانشجویان

بر اساسا اطلاعیه صادر شده از وزارت علوم، دانشپاه ها و مراکز آموزش عالی از ارائه خدمات به دانشجویانی که قوانین حجاب را رعایت نکنند معذورند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در حالی که در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعیه تازه‌ای منتشر نشده، اما برخی رسانه‌ها از جمله همشهری آنلاین و خبرگزاری مهر نوشته‌اند که این وزارتخانه در موضوع پوشش و حجاب اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

بر اساس خبر این رسانه‌ها، متن اطلاعیه وزارت علوم به این شرح است:

«ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی و تشکر از قاطبه دانشجویان عزیزی که با رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شؤونات دانشجویی، ارزش عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه وظیفه خویش دانسته و از این طریق حریم علم‌آموزی و یادگیری دانشگاه را بیش از پیش ارج می‌نهند، اعلام می‌دارد که کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و... به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این خصوص را رعایت ننمایند، معذور خواهند بود.»

بر اساس این گزارش، چند روز قبل نیز وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده بود: «هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.»

همچنین بخوانید