شنبه 7 مهر 1403

اعتبار 150 میلیارد تومانی برای پرداخت وام به این گروه + جزئیات مهم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اعتبار 150 میلیارد تومانی برای پرداخت وام به این گروه + جزئیات مهم

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: امسال 150 میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

ابراهیم شادمهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی با پنج اداره کل همکار هستیم که شامل میراث فرهنگی، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و اداره کل ارشاد هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی البرز در راه اندازی این مرکز نقش به سزایی داشته، اظهار کرد: طبق هدف گذاری انجام شده، با شروع به کار این مرکز 52 هزار کسب و کار خانگی پالایش شدند که ماحصل آن به فعالیت چندین پیشران در حوزه فرش، کشاورزی، صنعت و... منتج شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلاتی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی پرداخت کرده، توضیح داد: طی این مدت بیش از 192 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به چهار هزار نفر جامعه هدف پرداخت شده است.

وی توضیح داد: این تسهیلات به صورت مبالغ 50 تا 100 میلیون تومانی بوده که 80 درصد کسانی که موفق به دریافت آن شده‌اند، زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

شادمهر تصریح کرد: عمده ترین رشته در حوزه مشاغل خانگی فرش و پس از آن پوشاک و بعد از آن صنایع دست آفرین حوزه میراث فرهنگی است.

این مسئول اضافه کرد: امسال 150 میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات برای البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه سرعت صدور مجوز مشاغل خانگی در البرز به شدت بالا رفته و از سال 400 مورد به حدود هزار مجوز رسیده است که این امر نقش به سزایی در تحقق شعار امسال خواهد داشت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.