یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا / گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا / گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی

اقتصادنیوز: پاکستان امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سکوت ایالات متحده در قبال نسل کشی مردم غزه اعلام کرد که محتوای گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا را قویا رد می‌کند و آن را مبتنی بر اطلاعات نادرست می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این کشور گزارش 2023 با محور اقدامات حقوق بشری که توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، را قاطعانه رد می کند و مفاد آن را ناعادلانه و مبتنی بر اطلاعات نادرست و کاملاً مغایر با واقعیت می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: اقدامات سالانه وزارت امور خارجه آمریکا برای تهیه چنین گزارش‌های خودسرانه، فاقد عینیت است و در روش شناسی خود به طور ذاتی ناقص باقی می‌ماند.

خبر مرتبط واکنش جدید چین به جنگ غزه / حملات اسرائیل خط قرمز تمدن جدید را رد کرده است

اقتصادنیوز: وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

«ممتاز زهرا» تاکید کرد: در تهیه این گزارش ها از یک لنز اجتماعی داخلی برای قضاوت درباره حقوق بشر در کشورهای دیگر به شیوه‌ای مغرضانه و نگاه سیاسی استفاده شده است. لذا به وضوح استانداردهای دوگانه مشاهده می‌شود و در نتیجه، گفتمان بین المللی حقوق بشر را تضعیف می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: فقط یک گزارش با انگیزه‌های سیاسی می‌تواند وضعیت نگران کننده نواز غزه، استفاده ابزاری از تحویل کمک های بشردوستانه و قتل عام بیش از 33 هزار غیرنظامی را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرد که سکوت ایالات متحده در قبال تداوم نسل کشی در غزه در تضاد با اهداف اعلامی و گزارش های به اصطلاح حقوق بشری این کشور است.

خبر مرتبط سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا به کشف گورهای دسته جمعی در غزه واکنش نشان داد / کمیته حقیقت یاب تشکیل می شود

اقتصادنیوز: سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با اشاره به کشف بیش از 140 گور دسته‌جمعی در نوار غزه اعلام کرد که بسیاری از اجساد فلسطینی‌ها در این گورها تکه تکه هستند و باید یک کمیته تحقیقات بین‌المللی برای رسیدگی به این جنایت وحشتناک اسرائیل تشکیل شود.

ممتاز زهرا افزود: پاکستان در چارچوب قانون اساسی و اصول اخلاقی دموکراتیک، بر تعهد خود برای تقویت حقوق بشر در داخل، مشارکت سازنده برای ارتقای دستور کار بین المللی حقوق بشر، حمایت از عدالت و نیز عینیت در گفتمان بین المللی حقوق بشر ثابت قدم است.

خبر مرتبط گفت‌وگوی وزرای روسیه و چین حول محور غزه

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و «ژای جون» نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه در نشستی تحولات غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به آمریکا گفت: ما انتظار داریم که حداقل در ارزیابی مسائل پیچیده دقت لازم را به خرج داده و عینیت، بی طرفی و مسوولیت را در نهایی کردن این گونه گزارش ها رعایت کنید. باید شجاعت اخلاقی لازم برای بیان حقیقت در مورد همه موقعیت ها نشان داده شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا / گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی 2
اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا / گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی 3
اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر 2023 آمریکا / گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی 4