پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اعزام مبلغان دینی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد هدفمندتر شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعزام مبلغان دینی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد هدفمندتر شود

یاسوج - ایرنا - معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: اعزام مبلغان دینی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان و کاهش انواع آسیب های اجتماعی بین آنان باید هدفمندتر و منسجم تر شده و به دور از هرگونه موازی کاری و پراکنده کاری باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین درودی روز چهارشنبه در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مبلغان دینی اعزامی به مدارس این استان افرادی توانمند، مجرب و با معلومات بالا باشند.

وی افزود: تعیین اولویت های کاری و شرح وظایف برای نهادهای فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه در زمینه اعزام مبلغان دینی به مدارس این استان ضروری است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بیان کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد مکلف به همکاری لازم با اداره کل آموزش و پرورش این استان برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان هستند.

حجت الاسلام درودی عنوان کرد: هزینه رفت و آمد مبلغان دینی اعزامی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان این استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان از محل های مختلف تأمین و پرداخت شود.

وی ابراز داشت: این محل ها می تواند شامل نیکوکاران، شرکت های خصوصی و غیردولتی، استانداری، اداره کل آموزش و پرورش یا اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد باشد.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: سه رکن مهم برای کمک به تعلیم و تربیت اسلامی هر چه بهتر دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان شامل هدف، محتوا و روش بیان مطالب است.

حجت الاسلام درودی اظهار داشت: لازم است که مبلغان دینی اعزامی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان همواره این سه رکن را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی لازم در مورد اهمیت، جایگاه و نقش ارزنده کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان این استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان در استان انجام شود.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بیان کرد: ضرورت و دلایل حضور مبلغان دینی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان این استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان بیش از پیش برای خانواده ها تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام درودی عنوان کرد: مبلغان دینی اعزامی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان این استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان نشست های همفکری مستمر با نماینده ولی فقیه در استان داشته باشند تا مسائل و مشکلات آنان بهتر پیگیری و برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: پوشش دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی این استان برای تعلیم و تربیت اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان ضروری بوده و باید اولویت نیز با مدارس مناطق محروم و دورافتاده استان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی اظهار داشت: مبلغان دینی اعزامی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان این استان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان باید به سوی مناطقی هدایت شوند که دارای بیشترین آسیب ها هستند.

وی افزود: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد آینده سازان و سرمایه های مهم این استان بوده و باید تلاش و همت بیشتری در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی آنان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: چنانچه تربیت دینی و رشد معنوی بین نوجوانان و جوانان این استان به نحو مطلوب شکل نگیرد عواقب نامطلوبی به دنبال داشته و می تواند خطرآفرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور و این استان با توجه به گسترش روزافزون هجمه های دشمنان علیه ارزش های دینی، معنویت و اخلاق ملت ایران ضروری بوده و تاکنون نیز آثار مثبتی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لازم است که برای تربیت نسل مؤمن، متعهد، خلاق و کارآمد اقدام های فرهنگی، پرورشی و تربیتی بیشتری در کشور و این استان انجام شود.

هادی زارع پور اظهار داشت: این اقدام ها باید منجر به تغییر رفتار در دانش آموزان تمامی رده های سنی کشور و کهگیلویه و بویراحمد شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت به سمت تعلیم و تربیت اسلامی و چندوجهی دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور و این استان اقدامی مهم برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت نهادهای فرهنگی و تبلیغی به منظور تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان و کاهش آسیب های اجتماعی بین آنان است.

زارع پور عنوان کرد: برش استانی مسائل فرهنگی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در قالب پنج برنامه و 20 فعالیت زیرمجموعه از سوی برخی از کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش این استان تهیه شده و به زودی نیز برای تأیید نهایی به ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور ارسال می شود.

وی ابراز داشت: کتاب «مدیر موفق و تربیت اثربخش» در هشت بخش از سوی کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تهیه و چاپ شده و ویژه مدیران مدارس مقطع متوسطه اول است.

زارع پور گفت: این کتاب یک چارچوب مهم برای مدیران مدارس دوره متوسطه اول برای تعلیم و تربیت اسلامی هر چه بهتر دانش آموزان است.

وی اظهار داشت: هم اینک کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در 13 شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و تعداد اعضای آنها نیز 148 نفر است.

زارع پور افزود: هیأت اندیشه ورز به عنوان زیرمجموعه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به زودی در این استان تشکیل می شود.

وی بیان کرد: اعضای این هیأت شامل استادان و صاحبنظران حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است.

زارع پور عنوان کرد: برخی از اهداف تشکیل این هیأت شامل ارائه پیشنهادها و نظرات کاربردی در زمینه مسائل فرهنگی، پرورشی و تربیتی برای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد و تصمیم سازی بهتر برای 13 کمیته شهرستانی و منطقه ای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان است.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در حکمی با امضای وزیر آموزش و پرورش و رییس حوزه های علمیه کشور به عنوان رییس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد.

این مسؤولیت در گذشته بر عهده آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*