شنبه 8 اردیبهشت 1403

افزایش انعطاف دانشگاه‌ها نسبت به دانشجویان در شرایط کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش انعطاف دانشگاه‌ها نسبت به دانشجویان در شرایط کرونا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ملاحظه و انعطاف دانشگاه‌ها نسبت به شرایط دانشجویان در بحران کرونا بیشتر شده است.

محمدرضا آهنچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اعمال سخت گیری در خصوص نمرات دانشجویان در ایام کرونا اظهار داشت: دانشگاه‌ها سعی دارند ملاحظه بیشتری با دانشجویان داشته باشند. حتی دانشگاه هایی که نگاه جدی تری به حفظ قوانین قبلی داشتند، انعطاف بیشتری نشان دادند.

وی تاکید کرد: ملاحظه دانشجو به عنوان کسی که شاید در نتیجه همه گیری کووید 19 دچار گرفتاری هایی شود، سخت گیری ها را کاهش و انعطاف ها را افزایش داده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره درخواست های دانشجویان برای حذف ترم یا درس گفت: درخواست ها مورد به مورد در دانشگاه ها بررسی می شود و برای شناسایی دقیق، بر اساس مستندات، هر دانشگاه این موارد را بررسی می کند؛ البته همه درخواست ها، درست نیست و دانشجو یا داوطلب شاید در شرایط اضطرار نباشد اما به دلایل غیر از اضطرار ممکن است درخواستی داده باشد.

آهنچیان درباره روند ابلاغ برنامه های درسی به دانشگاه ها در شرایط بحران کرونا، تاکید کرد: کرونا به هیچ وجه مانع از اجرای برنامه های جدید نشد و کارگروه ها همچنان به طور الکترونیکی فعالیت می کنند؛ حتی کارگروه بین رشته ای ها فعال بود.

این مسوول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: کرونا فرصتی ایجاد کرد که اعضای هیأت علمی از محل کار و نقاط مختلف کشور با سرعت بیشتری کنار یکدیگر قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا، از اسفندماه سال گذشته کلاس های درس دانشگاه ها تعطیل و آموزش های الکترونیکی به دلیل شیوع ویروس کرونا جایگزین کلاس های حضوری شد؛ ترم نخست با فراز و نشیب های فراوان به پایان رسید و حال بیشتر دانشگاه ها و دانشجویان از 15 شهریور ماه با ادامه برگزاری کلاس های الکترونیکی، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*