سه‌شنبه 10 مهر 1403

افزایش بستری بیماران کرونایی ارمغان مسافران برای بابلی‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش بستری بیماران کرونایی ارمغان مسافران برای بابلی‌ها

ساری - ایرنا - حضور گسترده مسافران و گردشگران در شهرستان بابل در 10 روز اخیر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های این شهر را افزایش داده و بعد از 20 روز به 74 نفر رسیده است.

بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل تا اوایل ماه جاری روند کاهشی یافته و بسیار امید بخش بود اما بعد از تعطیلات عید سعید فطر و همچنین تعطیلات پایان هفته گذشته تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به مناطق جنوبی شهرستان بابل سفر کرده اند که این مسافرت ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بستری روزانه و همچنین بستری کل بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل را افزایش داده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در 24 ساعت گذشته 13 بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری و همچنین 4 بیمار ترخیص شده اند و در حال حاضر آمار کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بابل به 74 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش حال 23 بیمار کرونایی در این شهرستان نامساعد اعلام شده که در بخش های مختلف تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

هشدارهای مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایشی شدن بیماران کرونایی بعد از تعطیلات تحقق یافته که افزایش این آمار خبر خوشی برای کادر درمانی بیمارستان های بابل نمی باشد.

کادر درمانی بابل خسته تر از گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کادر درمانی بیمارستان های بابل بعد از 110 روز تلاش نفس گیر برای شکست ویروس کرونا خسته شدند و افزایش آمار بستری بیماران کرونایی بسیار نگران کننده است.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: در دو سه هفته اخیر تعداد زیادی از مسافران به استان مازندران به خصوص شهرستان بابل سفر کرده اند که این مسافرت ها و عدم رعایت نکات بهداشتی روند کاهشی بستری بیماران کرونایی را متوقف و سرعت افزایشی شدن آن را شتاب بخشید.

وی اظهار داشت: گرمای هوا سبب شد تا مردم تمایلی به استفاده از ماسک و دستکش نداشته باشند که این امر در افزایش شیوع بیماری کرونا اثر بخش است.

وی گفت: منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی بابل محدود است و مردم باید همکاری لازم را با رعایت نکات بهداشتی داشته باشند تا بیش از این دچار خسارت هایی برای دانشگاه و کادر درمانی نباشیم.

بیش از 23 هزار بیمار مشکوک به کرونا در 110 روز اخیر به مراکز درمانی بابل مراجعه کردند که این امر فشار زیادی را به کادر درمانی بیمارستان های بابل وارد کرده است.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران 30 بهمن سال گذشته با شناسایی 2 بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از 500 هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر، شهید بهشتی، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*