جمعه 8 تیر 1403

افزایش ساعت کاری مترو در عید غدیر تا ساعت 23

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
افزایش ساعت کاری مترو در عید غدیر تا ساعت 23

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ساعت کاری خطوط درون شهری در روز سه‌شنبه همزمان با عید سعید غدیرخم تا ساعت 23 خبر داد و گفت: سرویس‌دهی در همه خطوط مترو از آغاز تا پایان جشن بزرگ مردمی غدیر نیز رایگان است.

به گزارش ایرنا از شرکت مترو تهران و حومه؛ رضا محمدنژاد روز دوشنبه ضمن گرامیداشت هفته ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم افزود: تمهیدات و تدابیر لازم به‌منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان و شرکت‌کنندگان در «مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر» که روز سه‌شنبه 5 تیرماه 1403 از میدان آزادی تا خیابان دماوند، محدوده بزرگراه امام علی (ع) برگزار می‌شود، در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر، برنامه‌ریزی کردیم سرفاصله حرکت قطارها در خطوط درون‌شهری متناسب با استقبال مسافران تنظیم شود.

محمدنژاد از برپایی جایگاه‌های ویژه در میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب، چهارراه بهبودی و میدان آزادی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ایستگاه‌هایی که در مسیر این جشن قرار دارند، به‌ویژه ایستگاه‌های نزدیک به جایگاه‌های تعبیه شده از جمله امام حسین (ع)، دروازه‌دولت، میدان فردوسی، تئاتر شهر، میدان انقلاب اسلامی، توحید، شادمان، دکتر حبیب‌اله و استاد معین؛ سرویس ویژه به شرکت‌کنندگان و مسافران ارایه می شود.

وی همچنین تاکید کرد: به‌منظور تسهیل در بازگشت شهروندان از مراسم عید غدیر نیز زمان سرویس‌دهی مترو در خطوط درون شهری یک ساعت افزایش می‌یابد و پیش‌بینی لازم برای اعزام قطارهای فوق‌العاده در صورت استقبال مسافران نیز انجام شده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پایان از فضاسازی ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات مناسب، بررسی امکانات ایستگاه‌ها از جمله نمازخانه‌ها و بازدیدهای فنی از تجهیزات ثابت و متحرک مترو نیز انجام شده است.

وی اعلام کرد: سرویس‌دهی در خطوط کرج، هشتگرد، فرودگاه مهرآباد و شهر جدید پرند بدون تغییر انجام خواهد شد و طبق برنامه زمان‌بندی روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهمونی 10 کیلومتری غدیر روز 5 تیرماه از ساعت 17 تا 23 در محور بزرگراه امام علی (ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود. تعداد موکب‌ها، امسال 30 درصد افزایش یافته که در مجموع 2200 موکب برپا می‌شود و 600 موکب هم در انتظار هستند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این مهمونی 10 کیلومتری همزمان در 300 شهر برگزار خواهد شد. همچنین قرار است امسال نمایندگانی از جبهه مقاومت از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و عراق در تهران موکب برپا کنند.

همچنین بطور همزمان در 5 کشور برزیل، هند، پاکستان، لبنان و افغانستان هم مهمونی کیلومتری غدیر برگزار خواهد شد.