جمعه 28 اردیبهشت 1403

افزایش کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای استاد و دانشجو

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
افزایش کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای استاد و دانشجو

اعضای شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت خود را با بازنگری و افزایش کمک‌هزینه دوره فرصت مطالعاتی و کنگره خارج از کشور برای اساتید و دانشجویان اعلام کردند.

اعضای شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت خود را با بازنگری و افزایش کمک‌هزینه دوره فرصت مطالعاتی و کنگره خارج از کشور برای اساتید و دانشجویان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نود و چهارمین نشست شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر حسین قناعتی و دکتر محمدحسین آیتی، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه با تأکید بر تسهیل صدور مجوز سفرهای خارج از کشور برگزار شد.

نشست نود و چهارم با طرح دو درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور، دو درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور و تمدید آن، یک درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور و سه درخواست سفرهای برنامه‌ریزی‌شده آغاز شد.

اعضای شورای بورس دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم با هفت درخواست موافقت کردند.

در ادامه، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به طرح پشنهاداتی به منظور تصویب و یا ارائه راهکارهای عملیاتی پرداخت.

نکوفر پیشنهاد نخست را تسهیل صدور مجوز برای سفرهای خارج از کشور عنوان کرد و گفت: براساس ماده 12 دستورالعمل سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، معاونت بین‌الملل دانشگاه این مجوز را دارد که در راستای بین‌المللی سازی از چارچوب این فرآیند خارج و در محدوده اعتبارات مربوطه اقدام کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم نیز شامل محول کردن تمامی فرآیندهای داخل کشور و مغایر با فرآیندهای بین‌المللی معاونت بین‌الملل از جمله مأموریت‌های آموزشی به معاونت آموزشی و یا معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به طرح پیشنهاد سوم پرداخت و گفت: بازنگری و افزایش کمک هزینه پرداختی به اعضای هیأت‌علمی متقاضی شرکت در دوره فرصت مطالعاتی و کنگره‌های خارج از کشور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی فرصت مطالعاتی شش ماهه نیز مدنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پیشنهاد پایانی، اضافه شدن تبصره‌هایی به برنامه دکترای مشترک ترددی (کوتوتل) مورد توجه است، افزود: کوتوتل توافق‌نامه‌ای برای همکاری مشترک دو استاد راهنما و یک دانشجو در مقطع دکتری است و در این توافقنامه قوانین مربوط به ثبت‌نام، نظارت و ارزشیابی پایان‌نامه دانشجو مشخص شده است.

نکوفر اضافه کرد: طبق برنامه مذکور دانشجو در هر دانشگاه مطابق با قوانین آموزشی آن مجموعه عمل می‌کند و با ارائه یک پایان‌نامه به هر دو دانشگاه، دو مدرک جداگانه دریافت خواهد کرد.

در بخش پایانی این نشست، حاضران پیشنهادات مطرح شده را بررسی کردند و تسهیل صدور مجوز سفرهای خارج از کشور را مورد تأکید قرار دادند.

همچنین مقرر شد، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران کارشناسی را با رویکرد تسهیل فرآیندهای داخل کشور به معاونت بین‌الملل دانشگاه معرفی کند.

اعضای شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت خود را با بازنگری و افزایش کمک‌هزینه دوره فرصت مطالعاتی و کنگره خارج از کشور برای اساتید و دانشجویان اعلام کردند و قرار شد معاونت بین‌الملل در این باره طرحی را آماده و در هیأت‌رئیسه دانشگاه ارائه کند.

در خصوص اضافه شدن تبصره‌هایی به برنامه دکترای مشترک ترددی نیز حاضران با صدور مجوز مکاتبات مربوط به این برنامه پیش از آزمون جامع دانشجویان دکترا موافقت کردند ضمن اینکه مقرر شد دانشجویان قبل از خروج از کشور، در آزمون مذکور شرکت کنند.

همچنین با موافقت اعضا، زمان حضور دانشجو در دانشگاه دوم از 18 ماه به 6 تا 18 ماه تغییر کرد.