دوشنبه 16 مهر 1403

افزایش 20 درصدی اجاره بها در کرمانشاه / مالکان هوای مستاجران را داشته باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش 20 درصدی اجاره بها در کرمانشاه / مالکان هوای مستاجران را داشته باشند

بابک مرادی از افزایش 20 درصدی اجاره بها خبر داد و گفت: این مصوبه به همه دفاتر مشاور املاک فعال در شهر کرمانشاه ابلاغ شده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه 3 هزار دفتر مشاور املاک در شهر کرمانشاه داریم که همگی پروانه کسب دارند، اظهار داشت: با توجه به بحث رکود بازار مسکن برخی از مشاوران کارشان به تعطیلی کشیده شده و در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دفتر فعال هستند و 500 دفتر دیگر به رکود موقت برخوردند. رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از افزایش 20 درصدی اجاره خبر داد و افزود: این مصوبه به همه دفاتر مشاور املاک فعال در شهر کرمانشاه ابلاغ شده است. این مسئول با تاکید بر اینکه موجران در این شرایط اقتصادی رعایت حال مستاجران را داشته باشند، بیان داشت: تراکت هایی به صورت خودجوش میان مشاوران املاک توزیع کرده ایم اما تعیین کننده قیمت اجاره بها اول و آخر مالک ساختمان است و با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری ساختمان مالکان نیز افزایش اجاره بها را در نظر گرفته اند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت قانونی و دریافت کد رهگیری برای قولنامه های تدوین شده، گفت: دیده می شود برخی از مالکان بصورت دست نویس با شهود قرارداد می نویسند و یا در فضای مجازی منزل را برای فروش یا اجاره می گذارند و به صورت دست نویس هم قرارداد نوشته می شود که این قراردادها به هیچ عنوان، وجهه قانونی ندارد.

این مسئول بیان داشت: تنها قراردادهای هلوگرامی و پرینتی قابل تایید است و وجهه قانونی دارد و تسهیلات ودیعه مسکن تنها به این قراردادها تعلق خواهد گرفت.

مرادی تصریح کرد: نرخ کمیسیون مشاورین املاک در کرمانشاه نسبت به سایر شهرها پایین است و تنها اتحادیه ای است که تقاضای افزایش هزینه ها را نداده ایم.

انتهای پیام /

افزایش 20 درصدی اجاره بها در کرمانشاه / مالکان هوای مستاجران را داشته باشند 2