یک‌شنبه 15 مهر 1403

مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، خطبه‌های نماز جمعه گذشته که توسط مقام معظم رهبری در شرایط حساس کنونی و در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و غزه ایراد شد باعث شده است تحلیلگران عربی بار دیگر به مواضع ایران در قبال حمایت از آرمان فلسطین بپردازند.

روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشت: من خطبه‌های روز گذشته رهبر ایران را پیگیری می‌کردم و واقعیت آن است که چیزی جز صداقت در کلام ایشان ندیدم. مواضع رهبر ایران در قبال فلسطین، مسجدالاقصی و مقاومت واقعاً شرافتمندانه است. به نظر من موضع رهبر ایران و به صورت کلی موضع این کشور از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شرافتمندانه بوده است. شیعیان به برادران مجاهد خود در فلسطین کمک کرده و از همه چیز خود در این راه گذشتند. آنها در حالی جان و مال و سلاح خود را تقدیم کردند که دیگر مسلمانان از ارائه چنین حمایت‌هایی عاجز بودند و برخی از آنها نیز از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان حمایت کردند.

روزنامه القدس العربی در خصوص لبنان نوشت: بعد از گذشت چند روز از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حزب الله توانسته در برابر پیشروی تانک‌های این رژیم در مناطق العدیسه، یارون، مارون الرأس و کفرکلا بایستد و این فرصت را همان فرصت تاریخی بداند که سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله برای مقابله با دشمن صهیونیستی از آن سخن می‌گفت. تاکنون تلفات انسانی زیادی روی دست ارتش رژیم صهیونیستی باقی مانده و حزب الله همچنان به حملات موشکی خود علیه تل آویو، حیفا و شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز در این خصوص نوشت: صهیونیست‌ها تحمل هزینه دادن و تاوان دادن برای زندگی در اراضی اشغالی را ندارند و هر زمان که بترسند چمدان‌های خود را بسته و این منطقه فرار می‌کنند. آنها به دنبال یک رژیم باثبات هستند و تمایلی برای ورود به یک جنگ تمام عیار ندارند. با وجود آنکه سران رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته افسانه‌های دروغین در خصوص ظلم صورت گرفته علیه یهودیان مطرح می‌کردند اما نتانیاهو و دیگر سران این رژیم به تازگی فهمیده‌اند که دیگر کسی دروغ‌های آنها را باور نمی‌کند و افکار عمومی در جهان در برابر جنایات تل آویو ایستاده است.

روزنامه سوری الثوره نیز گزارش داد: اگر چراغ سبز آمریکا و حمایت‌های علنی کشورهای غربی نبود رژیم صهیونیستی هرگز جرأت تجاوز به کشورهای منطقه از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن را نمی‌کرد. ننگین‌تر آنکه حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت با چندین تن مواد منفجره همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت. آمریکا گروهک‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کرده تا نقش مکمل رژیم صهیونیستی را در کشتار و ایجاد رعب و وحشت ایفا کنند.

روزنامه المراقب العراقی نیز در این خصوص گزارش داد: طی دوره اخیر عملیات منحصربه فرد نیروهای مقاومت اسلامی علیه اهداف رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از شهادت سید حسن نصرالله افزایش یافته است به طوری که توهمات تل آویو و کشورهای غربی را در خصوص کاهش توان نظامی این نیروها از بین برد. در این میان نیروهای عراقی نیز به همکاری خود با محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکا ادامه می‌دهند به طوری که یکی از نتایج این عملیات‌ها تسلیم شدن واشنگتن در برابر درخواست بغداد برای خروج از این کشور به شمار می‌رود.

روزنامه یمنی المسیره نوشت: دشمن صهیونیستی به خوبی می‌داند که ایران موفق شده موانع تفکرات طایفه‌ای و مذهبی را در میان کشورهای منطقه کنار زده و نقشه‌های دشمن برای تفرقه افکنی میان مسلمانان و شیعه و سنی را خنثی کند. آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را با ترور اسماعیل هنیه در شرایط سختی قرار دادند؛ اما این کشور خویشتن دار بود و شتابزده عمل نکرده و طرح راهبردی خود را تدوین کرد. در حالی که نتانیاهو و آمریکا سرمست از ترور سید حسن نصرالله بودند ایران وارد عمل شد و عیش آنها را با بارانی از موشک‌ها خراب کرد و بدترین شب را برای ساکنان اراضی اشغالی رقم زد.

مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 2
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 3
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 4
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 5
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 6
مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین 7