پنج‌شنبه 19 مهر 1403

افزایش 5 درصدی اهدای خون مردم گلستان در ماه رمضان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش 5 درصدی اهدای خون مردم گلستان در ماه رمضان

گرگان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گلستان از افزایش 5 درصدی اهدای خون توسط مردم این استان در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت شهروندان گلستانی 3 هزار و 700 واحد خون اهدا کردند.

صادق بنی‌عقیل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلستان بیش از 3 هزار و 500 بیمار خاص و نیازمند به خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و 400 بیمار مبتلا به تالاسمی بوده و نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.

وی میزان مشارکت زنان گلستان در اهدای خون را کم دانست و افزود: تمام ملاحضات لازم برای اهدای خون در مراکز اهدای خون پیش بینی شده اما بانوان گلستانی تمایل زیادی به اهدای خون ندارند.

مدیر کل انتقال خون گلستان همچنین از استمرار فرآیند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در این استان خبرداد و گفت: چشم انتظار همراهی بیشتر بهبود یافتگان کرونای استان برای مشارکت در این طرح هستیم.

بنی عیقل خاطرنشان کرد: فرآیند اهدای پلاسما حدود 60 دقیقه زمان می برد و در این مدت بدون ایجاد کم‌خونی و ضعف بدنی، دستگاه جداسازی پلاسما از خون که مجهز به 2 خط مجزا است از یک سو خون از بدن فرد خارج کرده و پس از جدا سازی پلاسمای خون از سوی دیگر مجدد خون را به بدن اهدا کننده باز می گرداند.

*س_برچسب‌ها_س*