شنبه 14 مهر 1403

افزون بر 23 هزار متر مربع بر فضای ورزشی زنجان افزوده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزون بر 23 هزار متر مربع بر فضای ورزشی زنجان افزوده شد

زنجان - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: از سال 98 تاکنون 23 هزار و 514 متر مربع بر وسعت فضاهای ورزشی این استان افزوده شده است.

علی خلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان فضای ورزشی با بهره برداری از 19 مکان مختلف ورزشی در سطح این استان صورت گرفته است که 15 هزار و 506 متر مربع آن فضای سرپوشیده و 8 هزار و هشت متر مربع فضای مابقی نیز به صورت روباز است.

وی اظهار داشت: چهار باب از این مکان های ورزشی مربوط به پارسال است و 15 مکان مابقی نیز آبان ماه امسال به دست "مسعود سلطانی فر" وزیر ورزش و جوانان استان زنجان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

خلیلی با بیان اینکه برای احداث این 15 طرح ورزشی مبلغ 492 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه صرف شد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها 10 هزار و 986 متر مربع به فضای ورزشی سرپوشیده و 6 هزار و 904 متر مربع به فضای روباز ورزشی استان زنجان افزوده شد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل استخر سرپوشیده و 2 سالن ورزشی در شهر هیدج، استخر سرپوشیده و 2 سالن ورزشی در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر، زمین چمن مصنوعی روستای شویر شهرستان خرمدره، سالن چند منظوره ورزشی خیرساز، سکوی تماشاچی، ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان در شهرستان سلطانیه، سالن شمشیربازی و سالن تیراندازی در مجموعه بعثت زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و همچنین هشت باب خانه ورزش روستایی است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با افتتاح این 15 طرح ورزشی در مجموع 15 صدم مترمربع به سرانه فضای ورزشی این استان اضافه شد، گفت: در زمان حاضر میزان سرانه فضای ورزشی این استان به رقم 75/5 صدم مترمربع رسیده است.

محمد علی حمزه‌پور، افزود: این اداره کل برای رسیدن به یک مترمربع فضای ورزشی مناسب تلاش وافر دارد که به حتم با افتتاح برخی از پروژه‌های نیمه تمام ازجمله ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان می‌تواند به میانگین کشوری که یک متر مربع است نزدیکتر شود.

*س_برچسب‌ها_س*