شنبه 7 مهر 1403

افشای صحنه‌ای دیگر از جنایت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افشای صحنه‌ای دیگر از جنایت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان

تهران - ایرنا - در ویدیویی تازه منتشر شده درباره خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان، پلیس یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا در درگیری با یک مرد سیاهپوست، پس از آنکه او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد، جسد وی را در صندوق عقب خودرو رها کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی از انتشار ویدیویی مربوط به حدود دو ماه پیش از ضرب و شتم یک مرد سیاهپوست توسط افسران پلیس در لوییزیانای آمریکا (ایالتی در جنوب آمریکا) خبر داد و نوشت: در ویدیویی تازه کشف شده از درگیری افسران پلیس لوئیزیانا با یک شهروند سیاهپوست، چهار افسر پلیس با او درگیر می شوند و با مشت و لگد و دستگاه شوکر به ضرب و شتم او می پردازند و این مرد مدت کوتاهی پس از بازداشت توسط نیروهای پلیس، جان خود را از دست می دهد.

ویدیوی چهار و نیم دقیقه که در شبکه خبری کی اس ال‌ای، زیر مجموعه شبکه خبری "سی بی‌اس" به نمایش درآمده خبر از جدال میان «تامی دیل مک گلوتن» مرد سیاهپوست 44 ساله و چهار افسر پلیس شهر شریوپورت در شمال لوییزیانا در تاریخ 5 آوریل (17 فروردین) می‌دهد. براساس گزارش پزشک قانونی، مک گلوتن یک روز بعد و در تاریخ 6 آوریل (18 فروردین) در یک بیمارستان محلی جان خود را از دست داد.

پزشکی قانونی آمریکا اعلام کرده مک گلوتن از لکنت زبان رنج می برد. به نقل از مقام تائید کننده این گزارش، "مأموران پلیس از دستگاه شوکر، اسپری فلفل و باتون برای کنترل مک گلوتن که مضطرب به نظر می‌آمد، استفاده کردند. در گزارش پزشکی قانونی قید شده پیش از آنکه مرگ مک گلوتن تایید شود، پلیس وی را به مدت 48 دقیقه در صندوق عقب ماشین پلیس گذاشته بود. مک گلوتن در تمام این مدت بدون نظارت رها شده بود. طبق گزارش پزشکی قانونی، کالبد شکافی نشان داد مک گلوتن که از جدال با پلیس و شهروندانی که در اوایل روز و شب با آن‌ها درگیر شده بود، صدمات بسیاری دیده بود. او بیماری قلبی زمینه‌ای داشته و ترکیب این عوامل باعث مرگ وی شد.

در این فیلم که توسط تلفن همراه یکی از شاهدان ماجرا گرفته شده، افسرانی دیده می‌شوند که در حال جدال با مردی هستند که بر روی زمین افتاده و یک افسر دیگر به طور مکرر او را هدف مشت و لگد قرار داده و با دستگاه شوکر او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. از صداهای شنیده شده در ویدیو مشخص است که افسران از دستگاه شوکر علیه این مرد سیاهپوست استفاده کردند. این ویدیو در حالی منتشر می‌شود که سراسر آمریکا به دلیل قتل دو هفته پیش جرج فلوید، مرد سیاهپوست 46 ساله بدست افسر سفیدپوست مینیاپولیس، همچنان شاهد تظاهرات گسترده مردم معترض به این رویداد نژادپرستانه است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*