شنبه 14 مهر 1403

اقدامات آمریکا برای نجات رژیم اسرائیل ادامه دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اقدامات آمریکا برای نجات رژیم اسرائیل ادامه دارد

کنعانی گفت: اقدامات آمریکا برای نجات رژیم اسرائیل ادامه دارد. اگر حمایت آمریکا نباشد، رژیم‌صهیونیستی حتی توان ادامه جنگ برای یک روز را ندارد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود که امروز (دوشنبه 30 بهمن ماه) در محل این نمایشگاه برگزار شد، اظهار کرد: همچنان در ایام پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و فضای کشور پرشور و نشاط است. شاهد حضور باشکوه ملت ایران در یوم الله 22 بهمن بودیم، ملت ایران همچنان با حضور وصف ناپذیر خود خاک ناامیدی و یاس را روی دشمنان این مرز و بوم پاشیدند.

وی ادامه داد: نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برپا کننده جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب و روز ملی بودند که شاهد مشارکت گسترده مقامات دولتی، پارلمانی و... در جشن پیروزی انقلاب بودیم. پیام‌های متعددی را در سطوح سران، رؤسای دولت‌ها، وزرای خارجه و... داشتیم که خطاب به رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ما بود و آنان روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به مقامات ایران تبریک گفتند.

کنعانی گفت: دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم که اطمینان داریم ملت ایران برای رقم زدن یک پیروزی دیگر برای انقلاب و کشور حضور پررنگی خواهند داشت.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشور در شرف پایان دادن به یک سال پرتلاش دیگر است. در سایه ارشاد‌های حکیمانه رهبر انقلاب و نگاه دولت مبنی بر گسترش روابط با کشور‌های آسیایی، شاهد پویایی چشم گیری در روابط خارجی ایران بودیم. تاکید بر توسعه روابط با همسایگان، پیشرفت‌های خودش را نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: در سایه نگاه به توسعه روابط اقتصادی، علاوه بر کشور‌های همسایه با کشور‌های دور دست هم ارتباط داریم.

کنعانی گفت: در سایه توصیه رهبر انقلاب، دولت توسعه روابط اقتصاد محور را در دستور کار خود قرار داده است. امیدواریم بتوانیم انتظار‌ها و توقعات به حق ملت ایران را محقق کنیم و شرایط اقتصادی بهتری را در روابط خارجی و معیشت مردم رقم بزنیم.

وی در مورد آغاز احداث یک جاده در نوار غزه و قوت گرفتن حمله به رفح، عنوان کرد: امروز 136 روز از جنگ ظالمانه رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا علیه ملت فلسطین می‌گذرد، جنگی که نشان داد متأسفانه حقوق بشر آنگونه که کشور‌های مدعی با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود تبلیغ می‌کنند، دروغی آشکار بیش نیست. فاجعه غزه نقاب را از مدعیان دروغین حقوق بشر کنار زده است. رژیم صهیونیستی اکنون به عنوان یک متهم نسل کشی نزد دیوان دادگستری بین المللی مطرح است. اقدامات آمریکا برای نجات رژیم اسرائیل ادامه دارد. بار‌ها اعلام کردیم که اگر حمایت آمریکا نباشد، حتی رژیم صهیونیستی توان ادامه جنگ برای یک روز را ندارد.

وی ادامه داد: قطعنامه جدید پیشنهادی الجزایر هم در شورای امنیت مطرح است و متأسفانه آمریکا پیشاپیش مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام کرده است. باید دید شورای امنیت چه میزان می‌تواند از عهده مسئولیت خود برای توقف جنایات در غزه بربیاید. آنچه در فلسطین می‌گذرد، نه تنها یک نسل کشی واضح بلکه تهدید جدی در امنیت بین المللی است، لذا مجامع بین المللی وظیفه پیشگیری دارند.

کنعانی گفت: دیپلماسی سران و دیپلماسی پویای وزارت خارجه لحظه‌ای متوقف نشده است و برای سازمان همکاری اسلامی یک مسئولیت جدی در این باره قائل هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی