جمعه 30 شهریور 1403

اقدام مشکوک و ضد منافع ملی صدا و سیما!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اقدام مشکوک و ضد منافع ملی صدا و سیما!

در شب تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره CFT، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به صدا و سیما دعوت می شود تا یک طرفه از موضع غلط دولت دفاع کند و پاسخی نشوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها آنچه در فضای سیاسی داغ شده، مسئله پیوستن یا نپیوستن ایران به FATF است، اما درست در شب تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره CFT، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به صدا و سیما دعوت می شود تا یک طرفه از موضع غلط دولت دفاع کند و پاسخی نشوند!

جای سوال است که پشت پرده این اقدام مشکوک در همراهی رسانه ملی علیه منافع ملی چه کسی است؟ چرا که لعیا جنیدی با حضور در شبکه خبر می گوید؛ دولت در زمینه FATF لایحه داده و همه مصالح را سر جمع در نظر گرفته است. مجلس باید بررسی های لازم را درباره معاهده مذکور انجام می داد که این اقدام انجام و FATF در مجلس به تصویب رسیده است، لایحه به شورای نگهبان رفته است که البته این جا کمی جای بحث وجود دارد. ایرادات شورای نگهبان تامین شده است اما یک مسائلی مستقلا از طرف مجمع مطرح شده است که داستان دیگری دارد، اما درباره مبارزه با تامین مالی تروریسم شورای نگهبان ایراداتی گرفته است. در هر دو موضوع مذکور، اصلاحیه این کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد! من مطمئن هستم همه ما منافع ملی را می خواهیم، فقط در نگاهمان ممکن است تفاوت هایی باشد. ما اگر مرحله مصلحت نظام انشالله با تعامل انجام شود ما متعهد این کنوانسیون ها تلقی می شویم اما بر اساس درک و تفسیر خودمان از کنوانسیون آن را اجرا می کنیم، هر کشوری این کار را می کند و ما هم با در نظر گرفتن مصالح و حاکمیت ملی آن را اجرایی خواهیم کرد. سخنان معاون حقوقی رئیس جمهور در حالی در صدا و سیما پخش شد که «محمدجواد ظریف» نیز 26 تیر 98 به نوعی به مثمر ثمر نبودن برجام اعتراف و در گفت و گو با بخش "هارد تاک" شبکه خبری بی بی سی درباره توافق هسته‌ای ایران، در واکنش به تحریم های شدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز نمی فروشیم. همچنین حسن روحانی با پشت پا زدن به وعده های داده شده، در مراسم روز ملی صنعت پتروشیمی که طی دو روز گذشته در تهران برگزار شد، گفت: ما در شرایط صلح وعده دادیم اما حالا در شرایط جنگ هستیم، این اظهارات رئیس جمهور هم می تواند نشانه ای برای آبکی بودن معاده ها و قراردادهای بین المللی باشد. در خاتمه تنها می توان درباره اصرار دولت و اصلاح طلبان برای پیوستن به FATF گفت: پای منفعت انتخاباتی در میان است و بس... انتهای پیام /