یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد در راستای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، اقلام مورد نیاز را به این مناطق ارسال کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مومن، انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند.

عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید: به من ثابت شد که اسرائیل به تنهائی، هرگز حریف ایران نیست. من واقعا تا حالا نمی‌دانستم اسرائیل بدون آمریکا 10 دقیقه دوام نمی‌آورد. اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از حمایت ملت ایران در جریان اجرای عملیات وعده صادق قدردانی کرد.

صفحه اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی در پستی از مخاطبان خود خواسته بود به ترس از حمله اسراییل اعتراف کنند اما نگاهی به نظرات این پست نشان می‌دهد هشتگ نگرانی به یک پروژه شکست‌خورده تبدیل شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی تبریک گفت.

عضو بازنشسته هیات علمی جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه تمام هزینه ما برای عملیات وعده صادق به 20 یا 30 میلیون دلار هم نمی‌رسد، گفت: به طور معمول کشورهای صاحب تکنولوژی در عملیات های محدود از آخرین توان تکنولوژیکی خود استفاده نمی کنند، تکنولوژی دو یا سه سال پیش ما در عملیات «وعده صادق» استفاده شد و دست آخرین توان نظامی ما هنوز رو نشده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار اخیرش با دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک و رایزنی‌هایش در مورد ضرورت توقف جنگ و نسل کشی توسط رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: در دیدار با آقای آنتونیو گوترش ایده‌هایی که می‌تواند توسط دبیرکل سازمان ملل و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دست پیگیری قرار گیرد، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل در عملیات "وعده صادق" و میزان موفقیت این حمله گفت: میزان موفقیت عملیات از جزع و فزع آمریکا و صهیونیست‌ها مشخص است.

وزیر امور خارجه ایران تسلیحات مورد استفاده در حادثه اصفهان را به اسباب بازی کودکان تشبیه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام امریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با کنایه پاسخ یک رسانه غربی درباره وضعیت مسئولان ایران را داد.