جمعه 10 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: روز قدس امسال باید به یک زلزله سیاسی علیه حیوان‌های انسان‌نمای صهیونیست و حامیان کثیفشان تبدیل شود.

«تا به ابهامات و سوالات که به شکل طبیعی و کاملا معقول برای افکار عمومی ایجاد شده پاسخ روشن و شفاف داده نشود - سوالاتی که به هیچ وجه محصول جنگ ترکیبی یا تلاش این و آن مخالف سیاسی داخلی و خارجی نیست بلکه در خود روایت ماجرا وجود دارد - نباید امیدی به پذیرش افکار عمومی داشت.»

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه سال 1402 سال شکست دشمن در کارزار حقوقی بود، گفت: ارتقای زیرساخت حقوقی کسب و کارها اولویت معاونت حقوقی در 1403 است.

رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا با نگرانی به تشریح روابط رو به رشد میان ایران، چین و روسیه پرداخت.

هم‌زمان با حملات رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان الشفا و تداوم مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران در این منطقه، در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه شمال شرق رفح هشت فلسطینی از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: شعار سال تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری - "جهش تولید با مشارکت مردم"- نقشه راه دولت و ملت در حوزه اقتصاد است تا با تحقق حداکثری آن، تیغ کُند تحریم‌های ظالمانه آمریکا شکسته شود و افق‌های درخشان‌تری پیش روی ملت بزرگ ایران گشوده شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های فراوانی در خصوص مشارکت عامه مردم پیش‌بینی کرده است.

حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات جدیدی از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان این‌که «باید ساخت و بنای اقتصادی به گونه‌ای باشد که بتوان از مشارکت مردم استفاده کرد»، گفت: مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فقط نقش حامی، ناظر و زمینه‌ساز مسائل اقتصادی را داشته باشد. دخالت‌های بی‌مورد منجر به ضربه به بخش خصوصی می‌شود. انتظار از دولت این است که در جلسات راه‌کارهای لازم رشد تولید را مشخص، اعلام و عمل کند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجلس دوازدهم با همه فراز و فرودی که در جریان انتخابات شاهد آن بودیم، در کلیت خود، مجلسی انقلابی و کارآمد و در خط اسلام و خدمت به مردم است.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از جمع آوری اتباع غیرمجاز این استان از سطح تفرجگاه ها تا پایان تعطیلات خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بربریت و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و مجامع بین‌المللی همچنان پس از 167 روز جنگ متوالی علیه نوار غزه، به اعلام مواضع اکتفا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای تحقق منویات معظم‌له به ویژه تحقق شعار سال به کار خواهد گرفت.

رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال 1403 خطاب به جوانان نکاتی را مطرح کردند.