شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره استنکاف کانون وکلا از جذب وکیل در کشور پرداخت و گفت: مجلس مجددا به دلیل جذب نشدن وکیل در آزمون 1401 از کانون وکلا طرح سوال خواهد کرد.

رئیس جمهور در گفت و گو با رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به ابتکارات دلاورانه یمن در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی موثر بوده و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.

رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز فرارسیدن روز ارتش را تبریک گفت.

رییس‌جمهور کشورمان گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را دفاعی کاملاً مشروع دانست که در راستای موازین حقوق بین‌الملل و همه تعهدات حقوقی و انسانی انجام شده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه هشدار داد: اگر صهیونیست‌ها بخواهند به سرزمین ایران چشم داشته باشند قاعدتا پاسخی بسیار سهمگین‌تر از پاسخ اول دریافت خواهند کرد.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور را تکذیب کرد.

معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی (شعام) اعلام کرد، «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای این شورا و دبیرخانه آن نیست.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل بدنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

رسانه آمریکایی گزارش داد به‌تعویق افتادن حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه به دلیل حمله موشکی و پهپادی ایران به مواضع این رژیم صورت گرفته است.

دستگاه های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیبونیستی امروز (دوشنبه) از ارتش این رژیم به دلیل ناکامی در ارزیابی واکنش قوی ایران به عملیات تروریستی حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صهیونیست‌ها گمان می‌کردند خیلی مقتدر هستند و گنبد آهنین نسبت به حملات مانع و بازدارنده است، اما روشن شد چنین نیست.

رئیس جمهور سه لایحه "اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی"، "لایحه الحاق دولت به موافقتنامه اروپایی مربوط به کار خدمه وسایل نقلیه شاغل در حمل و نقل جاده ای بین المللی (اِی ای تی آر)"و لایحه "تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.