جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

معاون اجرایی رئیس جمهور با کنایه پاسخ یک رسانه غربی درباره وضعیت مسئولان ایران را داد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره احتمال پاسخ ایران به اسرائیل گفت: «این اتفاق مسئله‌ای نبود که بخواهیم پاسخ بدهیم و لطمه‌ای به ما وارد نکرد و این مسئله به دلیل آمادگی نیروهای ماست.»

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

سرتیپ میهن دوست توضیحاتی درباره شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک در اسفهان ارائه داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، گفت: دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیروهای مسلح ما شد، هم نشان دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد.

سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش‌ها و یا گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست. با این حال ما نسبت به تحریکات نظامی رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم و به هر گونه تهدید یا تجاوزی به شدت و مطابق با قوانین بین‌المللی پاسخ می‌دهیم.

امام جمعه موقت تهران درباره عملیات وعده صادق، گفت: عملیات غرورآفرین و شگفتی‌ساز وعده صادق عملیاتی تنبیهی بود که یک پاسخ موازن و یک واکنش حداقلی بود. این عملیات یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود. دو سیلی مبهوت کننده در یک زمان نسبتاً نزدیک انجام شد.

وزیر ارتباطات دولت روحانی خطاب به اسرائیلی ها نوشت: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت و با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهید خورد به فضل الهی.

پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.

وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.

عضو دفتر رهبر انقلاب درخصوص درخصوص برخی برخوردها در زمینه رعایت حجاب، نوشت: بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

حسام الدین آشنا در توئیتی ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله موشکی به اصفهان در بامداد امروز را به تمسخر گرفت.

رسانه‌های صهیونیستی در راستای جبران شکست نظامی در عملیات تنبیهی وعده صادق صبح امروز تلاش کردند با انتشار تصویری جعلی تظاهر به یک حمله علیه ایران و در نتیجه ایجاد جنگ روانی کنند.

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.