شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت تا یکشنبه برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد.

تحلیلگر صهیونیست گفت: حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، حتی شدیدتر از حمله روسیه به اوکراین بود اما نمی‌دانم که نوبت بعد، ایران سه هزار موشک و پهپاد شلیک می‌کند یا بیشتر.

«معصومه حائری» عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز (پنج‌شنبه، 6 اردیبهشت 1403) پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در استان‌ها نامزدهایی برای حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شده‌اند، گفت: در مورد تهران نیز از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و معرفی می‌کنیم.

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

کریمی قدوسی، چهره حاشیه ساز مجلس درحالی ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده که در دکترین امنیتی و دفاعی ایران چنین موضوعی مورد توجه نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: اما برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است.

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی، یک یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رئیس جمهور کشورمان گفت: راه حل مسئله فلسطین عبارت است از «هر فلسطینی یک رای»، یعنی اهالی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی بتوانند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند. راهکار برخورد با غاصب، میدان دادن به او نیست بلکه باید غاصب از سرزمین غصب‌شده بیرون رانده و مجازات شود.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه موقت، به ملاقات‌های خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و ایشان را فردی خردمند و فرزانه دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه ای تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند و ما همواره از رهنمودهای ایشان استفاده می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، تصمیم گرفته است در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر 2023 را نیز پس بگیرد.