پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: وقتی مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند به سفر می‌روند یعنی حداقلی از امکان برای آنان وجود دارد بتوانند به سفر بروند که همین امر به رکوردشکنی در سفرهای نوروزی منجر شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری گفت: با تمرکزی معاونت علمی، مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس‌جمهوری بر موضوع هوش مصنوعی، در سال جاری از از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقای سریعتری پیدا می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی از سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور انتقاد کرد.

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت 1403 - در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس جمهور پس از سفر رسمی 2 روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: از نظر ما این قابل تقدیر است که اساتید به ساز و کارهای نظام برای رسیدگی به شکایات خود اعتقاد دارند و اعتماد نه به من بلکه به این جایگاه، به این دولت و این نظام دارد.

یک منبع آگاه گفت: توماج صالحی به حبس محکوم شد و محکومیت وی به اعدام در واقع مظلوم نمایی یک اغتشاشگر و کیل اش است.

علیرغم داغ شدن بازار اخبار کذب رسانه‌های معاند درباره «تخریب گستره» رادار اس 300 پایگاه هشتم شکاری اصفهان و ربط دادن این موضوع به پیدا شدن بقایای دو موشک در خاک عراق، تصاویر ماهواره‌ای که اخیرا منتشر شده، حاکی از سلامت کامل پایگاه هشتم شکاری اصفهان و رادار اس 300 دارد.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی در بیانیه ای از رهبر معظم انقلاب، علما، محافل علمی، مسئولان و عموم مردم به دلیل حضور در برنامه های تدفین و ترحیم وی و همراهی با بازماندگان قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را به رئیس‌جمهور اعطا کرد.

وزیر کشور از نیروهای فراجا از اجرای طرح نور توسط پلیس قدردانی کرده و آن را در راستای عمل به مطالبه عمومی جامعه دانست.

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، فردا - چهارشنبه - در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع ایران و پاکستان و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود.

رییس‌جمهور در سومین مرحله از سفر به پاکستان، عازم شهر کراچی شد.